انواع روش های برشکاری استیل

انواع روش های برشکاری استیل

انواع روش های برشکاری فلزات:

فرزکاری: این روش جزو قدیمی ترین روش های برش فلزات می باشد. کنترل ماشین فرز معمولاً به دو روش دستی و اتوماتیک انجام می گیرد. این دستگاه دارای قطعه ای به نام اسپیندل بوده که وظیفه نگه داشتن ابزار و چرخاندن آن در حول محور دلخواه را بر عهده دارد.

فرزکاری استیل

فرزکاری ورق استیل

تراشکاری: در این روش، قطعه مورد نظر به صورت دورانی برش داده می شود و سطح مقطع دایره ای شکل ایجاد می کند. در این روش امکان تولید اشکال مختلف از جمله شکل های مخروطی با تغییر وضعیت دستگاه وجود دارد.

تراشکاری استیل

تراشکاری استیل

رزوه زنی: در صنعت، انواع روش های مختلف جهت تولید پیچ و مهره و رزوه زنی وجود دارد که در این بین می توان به استفاده از قلاویز و حدیده، استفاده از دستگاه های فرز یا تراش، رولینگ و فرمینگ اشاره نمود.

رزوه زنی استیل

رزوه زنی استیل

سنگ زنی: این روش از برش استیل (به خصوص ورق استیل) یکی از انواع روشهای برش فلزات، از سایش با استفاده از سنگ به منظور برداشتن ماده از سطح فلز استفاده می گردد. این روش به طور کلی برای تولید سطوح با کیفیت بالا مورد استفاده قرار می گیرد و میزان ضخامتی که از روی قطعه برداشته می شود کم می باشد.

سنگ زنی استیل

سنگ زنی استیل

سمباده زنی: در این روش نیز مانند روش سنگ زنی از سایش استفاده می گردد، ولی میزان باری که از روی قطعه برداشته می شود از سنگ زنی بسیار کمتر می باشد. سمباده ها بر اساس اینکه برای چه قطعه ای استفاده می شوند از جنس سخت و یا نرم آن ها استفاده می شود.

سنباده زنی ورق استیل

سنباده زنی ورق استیل

روش های مدرن به این دلیل که در وقت و زمان و هزینه به صرفه تر می باشند و همچنین برش با کیفیت بالاتری انجام می شود نسبت به روش های سنتی مورد استقبال بیشتری قرار گرفته اند. در این قسمت توضیحاتی درباره انواع روش های برش فلزات که متداول تر هستند ارائه می دهیم.


برش هواگاز: برای برش ورق استیل و انواع دیگر فلزات از برش هواگاز استفاده می شود که قدمت بالایی دارد. این روش به دلیل اینکه لبه های تمیز و دقیقی را تولید می کند بسیار مناسب می باشد. به طور معمول این روش برای ضخامت های 10 تا 2000 میلی متر استفاده می شود ولی با استفاده از یک سری روش ها می توان از این روش برای ورق های استیل با ضخامت های 6 تا 300 میلی متر نیز استفاده کرد.

برش هواگاز استیل

برش هواگاز ورق استیل

برش پلاسما: این روش به دلیل اینکه تنوع بالایی در قیمت و انجام کار دارد برای کارهای بسیاری استفاده می شود. این روش نسبت به روش هواگاز سرعت بالاتری داشته و در بازه 1 میلی متر تا 30 میلی متر می توان برای برش ورق استیل و دیگر فلزات از آن ها استفاده کرد که با استفاده از یونیت های خاص می توان این بازه را بین 0.5 میلی متر تا 160 میلی متر افزایش داد.

برش پلاسما ورق استیل

برش پلاسما ورق استیل

برش لیزر: خدمات برش لیزر به عنوان یکی از انواع روشهای برش انواع ورق استیل و سایر فلزات در بازه ضخامتی 10  تا 25 میلی متر استفاده می شود. لیزر در برش ورق استیل و دیگر فلزات دارای دقت و کیفیت بالایی می باشد. استفاده از این روش همچنین آسان بوده و می توان حتی بدون اپراتور نیز عملیات برش را انجام داد. لیزر در ضخامت های پایین دارای سرعت بالایی بوده ولی سرعت آن در ضخامت های بالا به شدت کم می شود. برای برش فلزات مختلف باید از انواع لیزرهای مختلفی استفاده کرد.

برش لیزر ورق استیل

برش لیزر ورق استیل

برش واترجت: این روش با فشار آب فلزات را بسیار دقیق برش می دهد. کیفیت لبه ها در این روش حتی از برش لیزر فلزات هم بهتر می شود زیرا هیچ تنش گرمایی برای فلز ایجاد نمی کند. این روش برای هر نوع فلزی (به ویژه ورق استیل) با هر ضخامتی قابل استفاده می باشد.

برش واترجت استیل

برش واتر جت ورق استیل

برش ورق استیل با گیوتین: یکی از روش های سریع و بهینه برای برش ورق های استیل برش ورق با گیوتین می باشد. در این روش، برش بسیار تمیز و چهارگوش انجام می شود. این دستگاه با زاویه و فشار مناسبی، برش را ایجاد می کند. این دستگاه به CNC مجهز بوده که برای کنترل فعالیت دستگاه با تنظیم فاصله تیغه ها و تنظیم جریان برای انواع ورق های استیل استفاده می شود.

برش ورق استیل با گوتین

دستگاه برش ورق استیل (گیوتین)
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب