صنعت مس، بي‌نظير در سودآوري

صنعت مس، بي‌نظير در سودآوري

دكتر اردشير سعد محمدي مديرعامل شركت مس با تأكيد بر پربازده بودن صنعت مس و سودآوري خوب اين صنعت در ميان صنايع ديگر گفت: در سال 2017، 98 درصد بنگاه‌هاي معدني مس سوده بوده‌اند و در سال 2018، 99 درصد شركت‌هاي توليدكننده مس سودآور بودند.

مديرعامل شركت مس با بيان اين مطلب اظهار داشت: كف سود بنگاه‌هاي توليد مس در دنيا 1150دلار است و برخي بنگاه‌‌هاي با حجم توليد بالا سودي بيش از 3000 دلار داشته‌اند.

سعد محمدي با اشاره به عوامل بنيادي و تأثيرگذار بر آينده صنعت مس و افزايش تقاضاي جهاني مس به‌دليل كمرنگ شدن نقش نفت در بخش انرژي تا 2050 گفت: ميزان مصرف نفت از 39 درصد كنوني به 13 درصد تا سال 2050 كاهش پيدا خواهد كرد و در مقابل ميزان مصرف انرژي الكتريسيته از 19 درصد كنوني به 49 درصد تا 30 آينده افزايش پيدا خواهد كرد.

وي افزود: رشد مصرف انرژي ‌الكتريسيته متضمن افزايش مصرف مس است به‌طوري‌كه ميزان مصرف مس در خودروهاي كنوني 8 كيلوگرم است و اين در حالي است كه در خودروهاي الكتريكي بيش از 89 كيلوگرم مس مصرف خواهد شد.

سعدمحمدي اضافه كرد: با در نظر گرفتن اين عوامل است كه اتحاديه اروپا در تدوين استراتژي‌هاي سرمايه‌گذاري براي يك دهه آينده، مس را در رديف نخستين و برترين عنصر سرمايه‌گذاري قرار داده است.

ورق مس

 

رشد دو برابري فعاليت‌هاي اكتشافي شركت مس

سعدمحمدي در ادامه با اشاره به رشد فعاليت‌هاي اكتشافي شركت مس در سال جاري گفت: از ابتداي سال جاري تاكنون بيش از 60 هزار متر عمليات اكتشافي انجام داديم كه نسبت به 40 هزار متر فعاليت اكتشافي سال گذشته رشد چشمگيري داشته است.

مديرعامل شركت مس با اعلام اين خبر خوب كه ذخاير مس شركت افزايش چشمگيري داشته است گفت: ميزان ذخاير مس شركت از 22 ميليون تن به 34 ميليون تن افزايش يافته است  و ايران جايگاه هشتم را در بين كشورهاي دارنده ذخاير مس دارد.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب