نقره، فلز محبوب ۲۰۲۰

نقره، فلز محبوب ۲۰۲۰

به نقل از كيتكونيوز، امسال، ۱۸۲۰ نفر در يك نظرسنجي آنلاين در خصوص چشم انداز سال ۲۰۲۰ شركت كردند. ۷۹۴ راي دهنده حقيقي، يا به عبارت ديگر در مجموع ۴۴ درصد اعلام كردند كه انتظار دارند در سال پيش رو عملكرد نقره بهتر از ساير فلزها باشد.

 

نقره

 

طلا با ۵۲۶ راي، يا با ۲۹ درصد آرا در جايگاه دوم قرار گرفت و ۲۱۳ نفر نيز پلاتين را براي مقام سومي انتخاب كردند. ۱۷۸ راي نيز به مس اختصاص داده شد. پالاديوم تنها ۱۰۹ راي يا ۶ درصد آرا را كسب كرد كه تقريبا با آرا سال گذشته خود يكسان بود. البته بايد به اين نكته اشاره داشت كه پالاديوم در سال ۲۰۱۹ با ۵۰ درصد افزايش و براي اولين بار رسيدن به نرخ ۲۰۰۰ دلار در هر انس ، كمي باعث سردرگمي راي دهندگان شد.

يكي از مخاطبين كيتكو مي گويد: "نقره با ثبات ترين فلز است. فقط به نمودار نگاه كنيد، نقطه شروع خود را پيدا كرده است و تنها يك راه پيش روي دارد و آن هم صعود است. پالاديوم در وضعيت خوبي به سر نمي برد و كساني كه اكنون به دنبال خريدش روند برايشان بد تمام مي شود."

روز پنجشنبه نسبت طلا-نقره به ركورد تاريخي ۸۴.۵ رسيد. بدين معني كه با ۸۴.۵ انس نقره مي توان يك انس طلا خريد. يك عدد بالا، نشانگر عملكرد ضعيف نقره است.

برخي تحليلگران وال استريت به خبرگزاري كيتكو گفتند كه در نقره اين پتانسيل وجود دارد كه از طلا پيشي بگيرد.

دانيل گالي، استراتژيست TD Securities گفت: "طي چند سال اخير، ارتباط سرمايه گذاري بر روي طلا و نقره از ميان رفته است. با اين حال طي چند ماه اخير، نشانه هايي از فعاليت هاي دوطرفه براي سرمايه گذاري بر روي اين دو فلز نتايج مثبتي در پي داشته است. از نظر ما طلا رشد خوبي خواهد داشت ولي كساني خريدار نقره هستند، سود بيشتري بدست خواهند آورد. فكر مي كنيم كه تقاضاي صنعت در اين خصوص، در سال پيش رو افزايش يابد."

فيليپ استرايب، استراتژيست ارشد بازار در شركت RJO Futures مي گويد: "نسبت طلا-نقره رو به كاهش خواهد رفت، نسبتي كه به نفع نقره تغيير خواهد كرد.نقره همچنان نسبت به ديگر فلزها نظير پلاتين و پالاديم بالاتر خواهد بود و معاهدات بازرگاني، تقاضاي تكتولوژي براي نقره را افزايش خواهد داد."

آمار و ارقام در سال ۲۰۲۰ به نفع نقره هستند كه به راحتي با سال پيش، كه ۴۳ درصد راي دهندگان نقره را به عنوان پيشتاز سال ۲۰۱۹ انتخاب كردند، قابل مقايسه مي باشد. به همين ترتيب، طلا با ۳۴ درصد آرا در جايگاه دوم و مس با ۱۲ درصد، پالاديوم با ۶ درصد و پلاتين با ۵ درصد به ترتيب جايگاه هاي سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.

از حيث عملكرد حقيقي تا آخرين ساعت كاري روز پنجشنبه، پالاديوم تا اين روز از سال، ۵۰ درصد افزايش داشته است، در حالي كه پلاتين با ۱۹ درصد افزايش در جايگاه دوم قرار مي گيرد. طلا با ۱۸ درصد و نقره با ۱۶ درصد به ترتيب در جايگاه سوم و چهارم نشسته اند. مس نيز با ۹ درصد افزايش، پنجمين فلز از حيث عملكرد واقعي مي باشد.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب