روند كاهشي قيمت ورق فولادي

روند كاهشي قيمت ورق فولادي

معاون معادن و صنايع معدني وزارت صمت در خصوص عرضه بخشي از فرآورده اسلب (ماده اوليه توليد ورق فولادي) در بورس گفت: در گذشته اين فرآورده در بورس عرضه نمي شد، با تدبير اتخاذ شده مبني بر عرضه بخشي از اسلب توليدي در بورس شرايط براي افزايش توليد ورق و عرضه آن نيز فراهم شده است.

سرقيني افزود: خريداران هر محصول فولادي اعم از اسلپ يا شمش موظف هستند ۶۰ درصد از محصول حلقه بعدي توليد خود را در بورس عرضه كنند.

وي ادامه داد: در گام بعدي، سعي شده است علاوه بر شركت فولاد مباركه، ساير واحدهايي كه توليد كننده ورق هستند و به نوعي از چرخه توليد خارج بودند و يا ميزان توليدشان كم بود را به عرصه توليد و افزايش توليد بازگردانيم.

معاون معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت تصريح كرد: اين واحدها با تامين اسلب مورد نيازشان شرايط براي افزايش توليد در آن ها فراهم شده و كمك خوبي به تامين ورق مورد نياز بازار داشته اند.

سرقيني خاطر نشان كرد: اين واحدها ظرفيت توليدي بالغ بر ۲ ميليون تن ورق در سال را دارند كه با تامين مواد اوليه شان مي توانند اين محصولات به بازار عرضه كنند.

وي گفت: كارگروهي جهت رصد سهميه ورق تخصيص يافته به واحدها ايجاد شده است تا صحت خريد ورق جهت توليد محصول و كالاي مصرفي را رصد نمايد.

سرقيني اضافه كرد: ديگر اقدام موثر در روند تنظيم بازار ورق فولادي، هماهنگي با سنديكاي لوله و پروفيل جهت ظرفيت سنجي و برآورد دقيق از ميزان ورق فولادي مورد نياز كشور بوده است.

وي افزود: روند كاهشي قيمت ورق فولادي از امروز آغاز مي شود و حتما به قيمت سابق خود باز خواهد گشت.

معاون وزير صمت تصريح كرد: با هماهنگي انجام شده با بورس مقرر شده است كه واحدهاي كوچك و متوسط سهميه چند ماهه خود را يكجا خريداري كنند.

سرقيني خاطر نشان كرد حداكثر ۲ تا ۳ درصد از ورق عرضه شده در بورس از بازار آزاد سر در مي آورد و عموماً واحدها براي توليد محصولات خود ورق خريداري مي كنند.

وي تاكيد كرد: اختلاف قيمت ۵ تا ۶ درصدي قيمت ورق عرضه شده در بورس با قيمت ورق در بازار آزاد طبيعي است.

معاون امور معادن و صنايع معدني وزارت صمت اعلام كرد: به دنبال تمهيدات قانوني هستيم تا ليست خريداران را اعلام عمومي كنيم؛ چرا كه اين روش كمك بسياري در شناسايي واحدهايي خواهد داشت كه ورق را جهت توليد محصول خريداري نمي كنند.

 

ورق فولادی
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب