چجوری استیل رو تمیز کنیم ؟

چه چیزی استیل را تمیز میکند؟

فهرست موضوعات


مقدمه

چه چیزی استیل را تمیز می کند؟ این سوال می تواند برای افراد زیادی پیش بیاید که نیاز به تمیز کردن ظروف استیل و همچنین صفحات استیلی خود دارند. هر قدر میزان اطلاعات شما در خصوص تمیز کردن استیل بیشتر باشد، می توانید به شکل ساده تر و راحت تری این کار را انجام دهید. در ادامه این مقاله روش هایی که در پاسخ به سوال چه چیزی استیل را تمیز می کند را بررسی می کنیم و سپس سعی می کنیم تا موارد مختلف در مورد این موضوع را به شما توضیح دهیم که هرچه بهتر و بیشتر بتوانید در مورد این مسئله اقدام کنید. 

روش های تمیز کردن و براق کردن استیل    

چگونه استیل را براق کنیم؟ این سوال می تواند دارای پاسخ های متعددی باشد که بنا به شرایط و همچنین ماده ای که استیل را کثیف کرده است، تعیین شود و مورد استفاده قرار گیرد. برای آن که بدانید در هر کدام از شرایط ها می توانید از چه روشی استفاده کنید، سعی کرده ایم تا بهترین روش را در این بخش برای شما توضیح دهیم. 

 

تمیزکاری استیل

 

استفاده کردن از آب گرم و یا آب تقریبا داغ

آب گرم یکی از روش های ساده و در عین حال بسیار کاربردی است که باعث می شود استیل مورد نظر ما تا حد بسیار زیادی تمیز شود. معمولا اولین روشی که برای تمیز کردن و براق کردن استیل می توانیم استفاده کنیم، مربوط به استفاده مناسب و متناسب از آب گرم است. 
در صورتی که از این روش استفاده نمودید، بهتر است پس از شستشو حتما از یک دستمال تمیز برای خشک کردن سطح استیلی که شستشو داده اید، بهره ببرید. عدم خشک کردن به موقع و درست سطح استیل سبب می شود که لکه های آب بر روی آن خشک شده و جلایی که انتظار دارید را بر روی سطح استیل مشاهده نکنید.  

استفاده از ژل تمیز کننده گریندینگ

روش دوم استفاده کردن از نوعی ژل به نام ژل گریندینگ است. این ژل را برای براق کردن کابینت ها، دیواره های آسانسورها و مواردی از این قبیل که معمولا زیاد با دست در تماس هستند، استفاده می کنند. ژل های گریندینگ را باید به شکل خاص و ویژه ای استفاده کرد. این نوع خاص از استفاده کردن را می توانیم بدین شکل توضیح دهیم. ابتدا این نوع از ژل را بر روی یک پارچه تمیز ریخته و بر روی سطح مورد نظر خود می کشیم. پس از آن که سطح مورد نظر را به طور کامل به این ژل آغشته کردیم، می توانیم با یک پارچه تمیز دیگر ژل و تمامی جرم ها و ناخالصی هایی که بر روی سطح استیل جمع شده است را تمیز کنیم. با این کار می توانیم سطح استیل را از تمام آلودگی ها و ناپاکی ها تمیز کنیم. 

استفاده از روش غوطه ور سازی

روش سوم که با نام روش غوطه وری شناخته می شود می تواند یکی دیگر از مواردی باشد که از آن برای تمیز کردن سطوح براق و استیل استفاده می کنیم. این روش دارای خوبی هایی است که از جمله آن می توانیم به در بر گرفتن تمام سطح ورق استیل اشاره کنیم. در این روش مایعی که قرار است ورق استیل ما را تمیز کند را در ظرفی ریخته و ظرف استیل خود را در آن قرار می دهیم. با توجه به میزان کدر شدگی سطح استیل، می توانیم ظرف را برای مدت بیشتر و یا کمتری در مایع تمیز کننده قرار دهیم. 
در خصوص این روش یک نکته منفی نیز وجود دارد. این نکته منفی در حقیقت مربوط به این می شود که بسیاری از سطوح استیل همچون دیواره های آسانسورها، پنل های استفاده شده بر روی نمای خارجی ساختمان ها و... را نمی توانیم با این روش تمیز کنیم. در حقیقت روش غوطه وری صرفا برای وسایلی استفاده می شود که کوچک بوده و به سادگی قابل حمل هستند. 

استفاده از سرکه سفید و جوش شیرین با هم

روش بعدی که جز روش های خانگی است و در پاسخ به سوال اینکه چگونه استیل را براق کنیم، مطرح می شود، استفاده کردن از سرکه و جوش شیرین است. سرکه و جوش شیرین را باید به ترتیب و طبق اصول استفاده کنید تا بتوانید سطح استیل مورد نظرتان را جلا دهید. ابتدا سطح ظرف استیل و یا پنلی که دارید را کاملا تمیز کرده و هر گونه گرد و غباری را از روی آن پاکسازی می کنید. 
پس از تمیز کردن سطح مورد نظر جوش شیرین را با استفاده از یک دستمال، اسکاچ و... بر روی سطح مورد نظر کشیده و اجازه دهید تا چند دقیقه به همین حالت باقی بماند. پس از گذشت چند دقیقه چند قطره سرکه سفید را بر روی آن بریزی و یا اگر می توانید سرکه را بر روی آن اسپری کنید. این کار سبب می شود تا جوش شیرین بتواند به راحتی و به شکل بهتری کار تمیز کردن را انجام دهد و به همین دلیل است که حتما باید این دو ماده را در کنار هم استفاده کنند. پس از گذشت چند دقیقه می توانید سرکه و جوش شیرین که با هم ترکیب شده اند را با دستمال بر روی تمام قسمت های ظرف استیل بکشید و سپس آن را با آب گرم بشویید و خشک کنید. 

 

تمیزکاری استیل

 

استفاده از آرد سفید

استفاده کردن از آرد سفید یکی دیگر از روش هایی است که می توانید در پاسخ به این سوال که چگونه استیل را براق کنیم، انجام دهید و با استفاده از آن سطح استیل را تمیز کنید. آرد سفید البته برای جرم ها و لکه هایی که به مدت طولانی بر روی ورق باقی مانده است، نمی تواند کار خاصی را انجام دهد؛ اما می تواند یک لایه برداری ملایم و ساده را انجام دهد و لکه هایی که بر روی ظرف ها باقی مانده است را تمیز کند. 

استفاده از الکل

استفاده کردن از الکل نیز همچون آرد سفید شاید نتواند به صورت عمقی ظرف مورد نظر ما را تمیز کند، اما می تواند لکه های جزئی و کدر شدگی سطحی را به خوبی از بین ببرد. برای این کار لازم است تا الکل را بر روی سطح مورد نظر اسپری کنید و اجازه دهید تا چند ثانیه بر روی ظرف باقی بماند؛ سپس با استفاده از یک دستمال تمیز می توانید الکل را از روی سطح مورد نظر پاک کنید. در صورتی که استیلی که تمیز کرده اید جزو ظروف آشپزخانه می باشد، صرفا لازم است تا پس از تمیز کاری آن را با آب بشویید که ذرات الکل بر روی آن باقی نماند.

جمع بندی

چه چیزی استیل را تمیز می کند؟ این سوالی بود که در ابتدای این مقاله پرسیده شد و هم اکنون می توانیم در مورد آن توضیحات کامل و جامعی را در اختیار شما قرار دهیم. این توضیحات به شکلی بیان شده اند که می توانید به سادگی به مواد لازم برای آن ها دسترسی داشته باشید و در عرض چند دقیقه و یا چند ساعت کاری که نیاز دارید را انجام دهید. 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب