تولید مخزن ماشین لباسشویی با استنلس استیل

در ساخت مخزن ماشین لباسشویی ورق استیل بهتر است یا پلاستیک

فهرست موضوعات


مقدمه

فروشگاه های بزرگ لوازم خانگی مملو از صف های ماشین های ظرفشویی اند و چنانچه دست روی هر یک از آنها بگذارید، احتمالاً از تفاوت قیمت ها مبهوت و سردرگم خواهید شد. بررسی بیشتر حاکی از آن است که بعضی مدل ها وان ظرفشویی شان از جنس پلاستیک است، در حالی که بقیه دیگر دارای وان ساخته شده از ورق استیل می باشند که همین تفاوت سبب اختلاف قیمت می شود. قیمت یک کابین پلاستیکی داخل ظرفشویی می تواند تا 50 درصد کمتر از قیمت قیمت یک کابین استنلس استیل باشد.
آیا استنلس استیل با دو برابر قیمت می ارزد؟ آیا وان یا کابین داخلی استیل تاثیری در راندمان و کارایی ماشین ظرفشویی دارد؟ آپشن های دخیل در لوازم آشپزخانه شما عبارتند از بودجه، میزان تحمل شما در رابطه با سر و صدا و نیازتان برای حد بالایی از استریلیزه بودن و ضد عفونی. تمام این عوامل زمان انتخاب یک ماشین ظرفشویی جدید نقش و اهمیت دارند.

 

ورق استیل در ماشین ظرفشویی

 

مزایای وان های استنلس استیل ظرفشویی ها

ورق استیل حرارت را بهتر از پلاستیک تحمل می کند. در داخل یک ماشین ظرفشویی، دمای آب تا 160 درجه فارنهایت می تواند بالا رود که این امر سبب نابودی باکتری ها به طور موثر تر شده و به ظروف، لیوان ها، تابه ها، دیگ و قابلمه ها و کتری و قوری ها و به ویژه بطری های مخصوص شیر فرزندانتان، تمیزی و نظافت بهداشتی تر و بیشتری می دهد. همچنین ورق استیل حرارت را نگه می دارد، زودتر خشک می کند و نتیجتاً انرژی کمتری مصرف می کند. برای یک وان استیل مقاومت یا المنت حرارتی فقط 450 وات به کار می رود در مقایسه با یک وان پلاستیکی که در آن از المنت 600 تا 700 وات استفاده می گردد.
یکی از بیشترین شکایات در مورد ماشین های ظرفشویی سرو صدای آنهاست که در دراز مدت کاری ایجاد می شود. ورق استیل صداها را جذب نموده و برندهای دارای این نوع وان ها را کم صداتر و آرام تر نموده است. این برندها تا 10 دسی بل کمتر نسبت به برندهای کابین پلاستیکی سر و صدا تولید می کنند از این رو صدای آن ها مزاحمتی برای زمان حضور خانواده یا هنگام خواب آنها ایجاد نمی کند. ورق استیل همچنین نسبت به پلاستیک با دوام تر و مقاوم در برابر لکه برداشتن و زنگ زدگی است و به ماشین ظرفشویی طول عمر بیشتری می دهد و بدین ترتیب از هزینه های تعویض و جایگزینی می کاهد.

انتخاب یک ماشین ظرفشویی داخل پلاستیک

شما همچنین باید تصمیم بگیرید که ماشین ظرفشویی تان داخلش پلاستیکی باشد یا استیل. این ماشین که انتخاب کرده اید شاید تمام زرق و برق و مواردی را که می خواهید داشته باشد از جمله طبقه سومی برای اشیا کوچک، لیکن کابین داخلی آن پلاستیکی است. اگرچه قیمت آن کمتر از نصف قیمت مدل های دیگر مانند استنلس استیل می باشد. با این حال ماشین های ظرفشویی دارای وان داخلی از جنس پلاستیک انرژی بیشتری مصرف می کنند زیرا پلاستیک همانند استیل جاذب حرارت نمی باشد به طوری که در راهنمای ماشین های ظرفشویی می نویسند.
پلاستیک در ارتباط با ترک خوردن مستعد تر است و ظروف هنگامی که از آن بیرون آورده می شوند ممکن است لک شده باشند و سر و صدایی که بسیاری از مدل های پلاستیکی ایجاد می کنند به داشتن شبی آرام در خانه کمک نمی کند. حتی زمانی که سازندگان لایه های عایق اضافی در اطراف مخزن داخل پلاستیکی ظرفشویی تعبیه می کنند باز هم صدا آشکار است و چون نمی توانید یک ماشین ظرفشویی را در منزل امتحان و آزمایش کنید لذا می بایست به آنچه فروشنده به شما می گوید اعتماد کنید مگر اینکه قبل از رفتن به فروشگاه تحقیقات تان را انجام داده باشید.

 

مخازن استیل در ماشین لباسشویی

 

خلاص شدن از لکه های ناشی از آب های سخت

یکی از بیشترین و بزرگترین شکایات از زبان مشتریان درباره ماشین های ظرفشویی این است که لیوان ها و ظروف شیشه ای شان لکه ها و نقطه هایی در اثر سختی آب دارند. اگر در منطقه ای زندگی می کنید که آب خیلی سخت در آنجا وجود دارد این مشکل بزرگی است برای مبارزه با آن. ماشین های ظرفشویی داخل پلاستیک از نظر پنهان نمودن لکه های آب سخت و باقی مانده های کلسیم بهتر اند لیکن کارشناسان همواره توصیه می نمایند که برای رهایی از ذرات غذا مرتباً داخل ماشین ظرفشویی را تمیز کنید، چه پلاستیکی باشد چه استنلس استیل.
تمیز نمودن وان داخل استنلس استیل نیز به کنترل لکه های آب سخت کمک می کند. پرداخت معروف است به لکه نمایی و نیاز به پاک کردن مداوم دارد. اگرچه توصیه ای بدین مضمون وجود دارد: یک فنجان سرکه در طبقه بالای محفظه ماشین ظرفشویی قرار داده و ماشین را برای مدتی به صورت داغ کار بیندازید (روی درجه آب داغ تنظیم کنید). برای تمیزی بیشتر پس از استفاده از سرکه در پایین ماشین قدری جوش شیرین بپاشید و اجازه دهید ماشین برای مدت کوتاهی به طور داغ کار کند.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب