ورق استیل طرح دار در آسانسور

چرا از ورق استیل دانه گندمی در ساخت آسانسور استفاده می شود؟

فهرست موضوعات


مقدمه

ورق های استلنس استیل یکی از کاربردی ترین تجهیزات اولیه ای هستند که از آن ها برای کاربردهای مختلف در صنایع استفاده می شود. این ورق ها در بین مردم با نام ورق استیل شناخته می شوند و دارای انواع مختلف هستند. بسته به این که هر نوعی از ورق ها برای چه منظور مورد استفاده قرار می گیرند، سطح پرداخت آن ها، متفاوت است. ورق های استیل طرح دار، نوعی از این محصولات هستند که کاربردهای گسترده ای دارند. این نوع ورق ها خود در انواع مختلفی ساخته می شوند که ورق استیل دانه گندمی یکی از آن ها است. این نوع ورق استیل به طور عمده در صنعت ساخت آسانسور یا سایر تجهیزات تزئینی ساختمان مورد استفاده قرار می گیرد. در ادامه به بررسی دلیل استفاده از ورق استیل دانه گندمی در ساخت آسانسور خواهیم پرداخت. 

ورق های استیل مورد استفاده در ساخت آسانسورها

پیش از هر چیز لازم است تا به معرفی ورق هایی که بیشترین استفاده را در ساخت آسانسور دارند، بپردازیم. همان طور که می دانید، ورق های استیل استلنس یکی از پرکاربردترین متریال های مورد نیاز برای ساخت آسانسورها هستند. به عنوان مثال قسمت اتاقک آسانسور که از آن برای بالا و پایین شدن استفاده می کنیم، اغلب به طور کامل از ورق های استیل ساخته شده است. درب های آسانسور، بدنه اتاقک، قسمت کف یا سقف همگی می توانند از جنس استیل باشند.
ورق استیل 430 در سری 400 و ورق استیل 304 در رده 300 که از آن با نام ورق استیل نگیر نیز یاد می شود، دو نمونه از پرکاربردترین ورق هایی هستندی که از آن ها در تولید تجهیزات آسانسور استفاده می شود. این دو نوع دارای تفاوت هایی با یکدیگر هستند که بسته به آن می توانند کاربردهای متنوعی ارائه دهند. 

 

 

 

تفاوت ورق استیل 304 با ورق استیل 430 در این است که با وجود این که ورق های استیل بگیر یا همان گرید 430 دارای مقاومت زیادی در برابر خوردگی، خط و خش و ضربه هستند، با این وجود به دلیل کمتر بودن قیمت ورق استیل نگیر در مقایسه با آن ها، کاربرد این نوع ورق در ساخت انواع آسانسور یا سایر تجهیزات بیشتر است. 
نکته جالب این است که ورق استیل 304 و همچنین 430 هر دو می توانند با سطح پرداخت دانه گندمی ساخته شوند. سطح پرداخت در ورق استیل دانه گندمی، در ساخت آسانسورها طرفداران زیادی دارد که این به علت مزیت های این نوع سطح است. در ادامه بیشتر راجع به هر یک از این مزایا صحبت خواهیم کرد. 

مزیت های استفاده از ورق استیل دانه گندمی در ساخت آسانسورها

شاید از خود بپرسید که علت استفاده از این نوع ورق با سطح پرداخت دانه گندمی در ساخت آسانسورها چیست و چرا تا این حد مورد استقبال قرار گرفته است؟ علت این امر برخی از خصوصیات این نوع ورق است که شاید مهم ترین آن، نیاز کمتر به نگهداری و مراقبت باشد. 
همان طور که می دانید قطعات آسانسور به دلیل حرکت زیاد، همواره در معرض تماس با سایر اجزا هستند. این امر باعث می شود تا اصطکاک افزایش یابد و در نتیجه قطعات، زودتر مستهلک شوند. استفاده از ورق استیل دانه گندمی به دلیل نیاز به مراقبت کمتر و همچنین مقاومت بالاتر، می تواند طول عمر آسانسور را افزایش و نیاز به تعمیر آن را کاهش دهد. 
از دیگر مزایای استفاده از ورق استیل دانه گندمی می توان به مقاومت نسبت به سایش و خراشیدگی اشاره کرد. این نوع ورق در مقایسه با ورق استیل 304 یا 430 بدون طرح، مقاومت بالاتری ایجاد می کند. سطح دانه گندمی همچنین بسیار زیباست و استفاده از آن در ساخت آسانسورها می تواند بر جلوه ساختمان شما تاثیرگذار باشد. 

نحوه ساخت و تولید ورق استیل دانه گندمی

فرآیند تولید ورق هایی با این نوع سطح پرداخت با استفاده از ورق استیل 304 یا ورق 430، فرآیند پیچیده ای نیست. برای این منظور ابتدا ورق استیل مورد نظر تهیه شده و سپس با انجام فرآیندهایی مانند نورد ورق و با استفاده از دستگاه های مخصوص، طرح مورد نظر روی آن پیاده می شود. پس از آماده شدن ورق، از آن ها به عنوان یکی از مواد اولیه در ساخت تجهیزاتی مانند آسانسورها، بهره گرفته می شود. علاوه بر این از ورق استیل دانه گندمی می توان در تولید پله های برقی، پنل ها و... نیز استفاده کرد. 

قیمت ورق استیل دانه گندمی

قیمت این نوع از ورق ها تحت تاثیر پارامترهای مختلفی قرار می گیرد. اولین پارامتر، استفاده از ورق استیل نگیر یا بگیر در ساخت آن ها است. به دلیل کمتر بودن قیمت ورق استیل نگیر، چنانچه بر روی آن، طرح دانه گندمی پیاده شود، قیمت نهایی ورق کمتر خواهد بود. 
نکته دوم در رابطه با قیمت این نمونه از ورق ها برای ساخت آسانسور، ضخامت آن ها است. ورق های استیل دانه گندمی با ضخامت های متفاوت تولید می شوند؛ طبیعی است که هر چه ضخامت ورق بیشتر باشد، قیمت آن نیز افزایش خواهد یافت. به طور کلی باید عنوان کرد که ورق های طرح دار مثل ورق های دانه گندمی، نسبت به ورق های استیل ساده، قیمت بالاتری دارند. 

 

 

 

نتیجه گیری و جمع بندی

در نهایت می توان نتیجه گرفت که یکی از مهم ترین کاربردهای ورق استیل دانه گندمی، استفاده از آن در ساخت آسانسورها و پله های برقی است. ایجاد اصطکاک کمتر و عدم نیاز به مراقبت دائمی، دلایل استفاده از این نوع ورق در صنعت ساخت آسانسورها هستند. با شناخت کاربرد هریک از ورق های استیل، در نهایت می توانید محصولی متناسب با نیاز خود را تهیه کنید.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب