استفاده از ورق استیل در ماشین ظرفشویی

مقایسه وان استیل و وان پلاستیکی در ماشین ظرفشویی

فهرست موضوعات

 

مقدمه

هنگام ابتیاع ماشین ظرفشویی، درک ماهیت یک وان استیل در مقابل نوع پلاستیکی در این ماشین از اهمیت بسزایی برخوردار است. بررسی اولیه و مقدماتی در موقع خرید ماشین ظرفشویی می تواند فوراً موجب یک نوع سردرگمی گردد. چرا بعضی مدل ها از مدل های دیگر گرانترند؟ مشخصات منحصر به فرد در واقع به چه درد می خورند و آیا این مشخصات حقیقتاً منحصر به فرد هستند یا به طور ساده استاندارد صنعت محسوب می شوند؟ یکی از متداول ترین سوالات خریداران این است که آخرالامر از خودشان می پرسند آیا فرقی میان ماشین ظرفشویی دارای وان استیل با نوع دارای وان پلاستیکی وجود دارد و اگر چنین است تفاوت در چیست؟

یک الزام یا ویژگی در استاندارد صنعت برای ماشین های ظرفشویی لوکس و با کیفیت همانا از جنس ورق استیل بودن فضای داخلی آن ها است. آیا این بدین معناست که آنها از نظر کیفی بهتر و مرغوب ترند؟ پرسش واقعی این است که شما بین قیمت و راحتی کدام یک را بیشتر می سنجید و ارج می نهید؟

 

ورق استیل در ماشین ظرفشویی

 

مزایای وان استیل در مقایسه با یک وان پلاستیکی در ماشین ظرفشویی

به طور ساده، استیل از پلاستیک با دوام تر است که همین امر منجر به ماندگاری بیشتر دستگاه می گردد. از آنجا که استیل در برابر حرارت بالاتر پایدار و مقاوم است، لذا ماشین های ظرفشویی استیل مطمئناً ظروف تان را پاکیزه تر می شویند. چرا که آب شستشو را تا درجات بالاتری می توان گرم نمود بدون اینکه خطری متوجه فضای داخلی وسیله شود. چون استنلس استیل حرارت را نیز بهتر حفظ می کند از این رو سیکل خشک کردن ظروف نیز با کارایی و راندمان خیلی بیشتری صورت می پذیرد که این به نوبه خود مصرف انرژی را پایین می آورد. وان های استیل ماشین های ظرفشویی در خصوص جذب صدا نیز مطلوب ترند و این سبب پایین آمدن مقدار دسیبل خواهد بود.

نکات منفی وان استیل در ماشین ظرفشویی

در حالی که فضای داخلی ماشین ها از جنس استیل به لحاظ مقاومت به خوردگی بودنشان و این احتمال ضعیفی است که لکه بردارند و بو منتشر کنند، معروف و محبوب اند اما این مزیت به متغیرهای بیرونی نظیر مقدار سختی آب مصرفی تان نیز بستگی دارد. آب سخت با سطوح کلسیم بالا منجر به ایجاد لکه های زیاد آب بر روی فلز خواهد شد که برای حفظ برق و جلای ظاهری نیاز به پاکسازی و تمیزکاری دوره ای خواهد بود.
مدل های متعددی ماشین های ظرفشویی اعلا، از قبل در آنها سختی گیر های آب تعبیه می گردد لیکن این مدلها قیمتشان بالاتر است. قیمت ماشین های ظرفشویی دارای وان استیل از قیمت همین ماشین ها با وان های پلاستیکی استاندارد به طور قابل ملاحظه ای گران تر است.

مزایای وان های پلاستیکی در ماشین ظرفشویی

بهترین و بالاترین امتیاز ارزنده یک ماشین ظرفشویی دارای وان پلاستیک در ازای ماشین ظرفشویی استیل، قیمت آن است. ماشین ظرفشویی های با وان پلاستیکی قیمتشان چند صد دلار بیشتر نخواهد بود حال آنکه ماشین ظرفشویی استنلس استیل معمولاً در حدود یک هزار دلار قیمت خرده فروشی آن است.

 

ورق استیل در ماشین ظرفشویی

 

به عنوان نتیجه آیا وان استیل بهتر است یا وان پلاستیکی؟

ماشین ظرفشویی استیل بی تردید مزایای زیادی دارد. این مزایا موجب می گردد زندگی روزمره آسان تر و آرام تر شده و بازدهی انرژی بیشتر شود. لیکن مهم این است توجه داشته باشیم که کیفیت، قیمت را تعیین می کند. برای خریدارانی که توجه ایشان به جاهای دیگر وسایل خانگی است (ظاهر)، یک ماشین ظرفشویی دارای فضای داخلی پلاستیک هنوز اصل کار محسوب می گردد و از این رو مدل ها و برندهای زیادی هستند که سبک های براق را ارائه می نمایند لذا احساس می کنید دوست ندارید طرح ها و مدل های اعلا و با کیفیت را از دست بدهید.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب