چرا باید از استنلس استیل برای تولید مشعل کوره استفاده شود

کاربرد ورق استیل نسوز در ساخت مشعل کوره

فهرست موضوعات

 

مقدمه

اگر مطالب موجود در وب سایت ما در مورد ورق‌های استیل را مشاهده کرده باشید، قطعا می‌دانید که چه کاربردهای فراوانی می‌توانند در خود داشته باشند. اگر هم تا به حال این کار را انجام نداده‌اید، توصیه می‌شود که حتما سری به مقالات ما بزنید تا بتوانید با موضوعات گوناگون پیرامون آن‌ها آشنا شوید. 
 
در واقع این آشنا شدن باعث خواهد شد تا بتوانید بهترین اتفاقات را برای خود و کسب و کاری که در نظر دارید، رقم بزنید. این روزها از ورق استیل در صنایع گوناگونی استفاده می‌شود و مدل‌های مختلفی هم برای آن در نظر گرفته شده است. حال یکی از مهم‌ترین آن‌ها را باید ورق استیل نسوز به شمار آورد. 
از این ورق در صنایع مختلفی بهره برده می‌شود و یکی از آن‌ها را باید ساخت مشعل کوره به شمار آورد. حال شاید شما نیز به دنبال ساخت چنین مشعلی برای کار خود باشید و باید بدانید کعه بهترین ترکیبی که می‌تواند در آن به کار برود، ورق استیل خواهد بود. ورق استیل نسوز خود به چند دسته تقسیم می‌شود که در این مقاله در موردشان صحبت خواهیم داشت. 
در واقع قصد داریم تا مزایای ورق استیل نسوز را به شما عزیزان بگوییم و از اطلاعات جالبی پیرامون آن رونمای کنیم. پس در صورتی که شما هم به دنبال آن هستید، تا انتها همراه ما باشید.

 

مشعل استیل

 

مشعل کوره چیست؟ 

کوره سازی در بسیاری از کشورهای جهان و به خصوص ایران، قدمت فراوانی دارد. در ابتدا این امر توسط رومی‌ها ابداع شد که البته مشکلات زیادی را هم در خود داشت. رفته رفته این ایرادات برطرف گردید و ترکیبات گوناگونی را در ساخت مشعل کوره استفاده کردند. از این ترکیبات می‌توان به برنج، مس و فایبرگلاس اشاره داشت. بعد از مدت‌ها، افراد به این نتیجه رسیدند که استفاده از ورق استیل نسوز برای ساخت این مشعل‌ها می‌تواند بهترین گزینه ممکن باشد. 
به همین دلیل است که امروزه می‌توان انواع کوره‌ها را در سر تا سر جهان پیدا کرد. حال از ورق استیل برای هر نوع از کوره‌ای که در اختیار دارید، می‌توانید بهره مند شوید. در کل ورق استیل نسوز به دو دسته مهم ورق استیل 309 مشبک و ورق استیل 310 تقسیم می‌شود و در هر یک هم می‌توان خصوصیاتی را مشاهده کرد. گفتنی است که از هر دو نیز می‌توان استفاده‌هایی در راستای ساخت مشعل کوره داشت. 

مزایای ورق استیل نسوز

مزایایی در ورق استیل نسوز یا همان ورق‌های 309 یا 310 مشاهده می‌شود که نباید به سادگی از آن‌ها چشم پوشید. در واقع چنین مزایایی باعث شده‌اند تا افراد بتوانند از این ورق‌ها برای مدتی طولانی استفاده کنند؛ بدون این که ایراد خاصی برای آن رخ دهد. به دلیل اهمیت این موضوع، در این بخش قصد داریم تا در خصوص ویژگی‌هایی که در این ورق‌ها مشاهده می‎‌شود، صحبت کنیم.
1- در وهله اول باید گفت که ورق استیل مشبک نسوز 309 قیمت بسیار خوبی دارد و افراد با هر بودجه‌ای، توانایی خرید آن را خواهند داشت. افراد معمولا دغدغه‌ای از این بابت ندارند و اگر مقایسه‌ای با دیگر ترکیبات که در ساخت مشعل کوره استفاده می‌شود، داشته باشاند، متوجه قیمت‌های خوب این ورق‌ها خواهند شد. 
2- در کل باید گفت که مقاومت ورق استیل نسوز بسیار زیادی است. یکی از این مقاومت‌ها را می‌توان به خوردگی نسبت داد. خوشبختانه استحکام این ورق‌ها بسیار زیاد است و هیچ چیز نمی‌تواند آن را از این نظر دچار مشکل کند. مقاومت این ورق‌ها در مقابل حرارت نیز مثال زدنی است. 
با توجه به این که می‌خواهید از این ورق‌ها برای ساخت مشعل کوره استفاده کنید و حرارت بالایی در این کار مشاهده می‌شود، طبیعی است که باید ورق استیل نسوز را در آن به کار برد. ضمن این که خیالتان باید از بابت زنگ نزدن این ورق‌ها نیز کاملا راحت باشد. موادی در این ورق‌ها به کار رفته است تا هیچ گاه شاهد زنگ زدن آن نباشید. نکته دیگر هم این است که این ورق‌ها برخلاف تصور برخی از مردم، بعد از مدتی پوست پوست نخواهد شد؛ چرا که محصولات با کیفیتی در ترکیب آن به چشم می‌خورد. 
3- از ورق استیل نسوز به جز ساخت مشعل کوره، در موارد دیگری همچون موتور جت و هواپیما، ابزار شیمیایی، ساخت کاغذ، مبدل‌های گرمایشی و اگزوز خودرو نیز اشاره داشت. ورق استیل نسوز و مدل‌های آن را باید از پرکاربردترین موارد در این بازار به شمار آورد.

 

مشعل استیل

 

قیمت ورق استیل نسوز 

با توجه به مدل‌های گوناگونی که برای ورق استیل نسوز در نظر گرفته شده است، باید بدانید که قیمت هر یک از آن‌ها نیز مشابه هم نخواهد بود. به جز ورق استیل 309 و 310، ورق‌های دیگری هم به صورت نسوز در دسترس قرار گرفته‌اند که نباید از آن‌ها غافل شد. 
حال برای این که بتوانید قیمت این ورق‌ها را متوجه شوید، قادر هستید تا با تیم ما تماس حاصل فرمایید. اعضای تیم ما به صورت شبانه روزی قادر به پاسخ دادن به سوالات و درخواست‌های شما عزیزان خواهند بود. در واقع شما با ارائه اطلاعاتی پیرامون کاربردی که در نظر دارید و ابعادی که برای ساخت مشعل کوره خود می‌خواهید، می‌توانید پاسخ‌هایی را در راستای قیمت تقریبی آن نیز دریافت کنید. 

سخن پایانی 

این مقاله در مورد کاربرد ورق استیل نسوز که به ورق استیل مشبک 309 و ورق استیل 310 تقسیم می‌شود، نوشته شده است. همان طور که مشاهده کردید، از این ورق‌ها می‌توان در ساخت مشعل کوره و موارد مهم دیگری استفاده کرد. امیدواریم که از مطالعه این مقاله لذت برده باشید و بتوانید به بهترین نتیجه گیری در مورد آن برسید. 
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب