ورق استیل نسوز در صنعت تولید کاغذ

ورق استیل مشبک ۳۰۹ در ساخت ماشین‌ آلات کاغذ سازی

فهرست موضوعات

 

مقدمه

ورق استیل مشبک ۳۰۹ یکی از انواع بسیار پرکاربرد ورق‌های استیل است. این دسته از ورق‌های استیل مقاومت بسیار بالا و قابل‌ قبولی در برابر حرارت و گرمای بسیار زیاد دارند. بنابراین در بسیاری از موارد از این محصولات فلزی، در کوره‌ها و یا پاتیل‌های بخار استفاده می‌کنند. این نوع از ورق‌های استیل از ترکیبی از آهن و کربن به‌ همراه منگنز، گوگرد، نیکل و هم‌چنین سیلیکون به‌ وجودآمده‌اند. 
این نوع از ورق استیل نسوز، نوعی محصول بسیار محکم و بادوام بالا است. توانایی فرم دهی بسیار مناسب یکی دیگر از ویژگی‌های ورق استیل مشبک ۳۰۹ است. وجود این قابلیت‌ها باعث شده تا در حال‌ حاضر از این محصولات فلزی در بسیاری از صنایع استفاده شود. از طریق به‌ کارگیری این نوع از ورق‌های استیل، صاحبان صنایع و تولیدکنندگان مختلف، سعی دارند بهره‌وری و میزان عمر و دوام تجهیزات و ابزارهای خود را افزایش دهند. صنعت تولید کاغذ و یا ساخت خمیر کاغذ نیز یکی از این صنایع است. 
لذا از جمله کاربردهای این محصول می‌توان به استفاده از ورق استیل مشبک ۳۰۹ در ساخت ماشین‌ آلات کاغذ سازی اشاره کرد. چراکه این ورق‌ها مقاومت بسیار بالایی در برابر زنگ‌ زدگی دارند. هم‌چنین این نوع از ورق‌های استیل می‌توانند حرارت بسیار بالایی را تحمل کنند و فرم و شکل خود را از دست ندهند. وجود عناصری از قبیل نیکل و کروم در این دسته از ورق‌های استیل باعث شده تا محصول به‌ دست‌ آمده استقامت بسیار بالایی در برابر اکسیده شدن و یا خوردگی پیدا کند. 

 

تجهیزات استیل

 

ورق استیل نسوز ۳۰۹

ورق استیل نسوز ۳۰۹ به دلیل مزایای قابل‌ توجه در صنایع و تجهیزات بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. به‌ طور کلی می‌توان گفت این محصول فلزی یکی از پرکاربردترین انواع ورق‌های استیل به شمار می‌رود. از جمله کاربردهای این ورق استیل می‌توان به صنایع خودروسازی اشاره کرد و یا تجهیزات کشاورزی را نام برد. در لوله‌کشی و هم‌چنین نقل و انتقال نفت و گاز نیز از این محصولات استفاده می‌کنند. 
از ورق استیل نسوز ۳۰۹ در بخش‌هایی از قبیل موتور هواپیماها و جت نیز استفاده می‌شود. در فرآیند طراحی و ساخت ورق استیل نسوز ۳۰۹ از برخی از محلول‌های سولفیت استفاده می‌کنند. لذا محصول به‌ دست‌ آمده استقامت بسیار بالایی دارد. بنابراین می‌تواند در محیط‌های اسیدی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. وجود ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیار مناسب باعث شده تا در حال حاضر از ورق استیل مشبک ۳۰۹ در ساخت ماشین‌ آلات کاغذ سازی نیز استفاده کنند. 
به‌ کارگیری ورق استیل مشبک ۳۰۹ در ساخت ماشین‌ آلات کاغذ سازی مزایای بسیار زیادی را ایجاد می‌کند. چراکه این نوع از ورق‌های استیل، استحکام بسیار بالایی دارند و قابلیت شکل‌پذیری آن‌ها نیز بسیار مناسب است. قابلیت جوشکاری و هم‌چنین امکان ماشین‌کاری یکی دیگر از ویژگی‌های این دسته از محصولات فلزی و فولادین است. عدم خوردگی در برابر عوامل فرسایش زای محیط یکی دیگر از مزایای استفاده از ورق استیل مشبک ۳۰۹ در ساخت ماشین‌ آلات کاغذ سازی است.

ورق استیل مشبک ۳۰۹ و صنایع کاغذ سازی

همان‌طور که می‌دانید در فرآیند تولید کاغذ و یا به دست آوردن خمیر کاغذ، مراحل مختلفی طی می‌شود. از طرف دیگر در ساخت این محصولات، از ماشین‌آلات و تجهیزات مختلفی نیز استفاده می‌کنند. برای این‌ که بهترین بهره‌وری حاصل شود لازم است تولید کنندگان کاغذ، از بهترین ماشین‌آلات و تجهیزات کاغذ سازی استفاده کنند. 
چرا که در ساخت کاغذ از ماشین‌آلات مختلفی استفاده می‌شود که باید بتوانند در دماهای متعدد و با میزان فشارهای مختلف، مقاومت کنند. از طرف دیگر میزان تحرک و هم‌چنین مواد شیمیایی استفاده‌ شده در این مراحل، بسیار بالا و زیاد است. لذا تجهیزات و ماشین‌ آلاتی که در فرآیند تولید کاغذ مورد استفاده قرار می‌گیرند در معرض تنش‌های بسیار زیادی قرار می‌گیرند. 
در صورتی‌ که در این مراحل از ورق‌های فلزی مناسب استفاده نشده باشد، هزینه‌های بسیار زیادی به صاحبان این صنایع و تولید کنندگان وارد خواهد شد. بنابراین و در چنین شرایطی به‌ کارگیری ورق استیل مشبک ۳۰۹ در ساخت ماشین‌ آلات کاغذ سازی، مناسب‌ترین گزینه پیش رو است. 
مقاومت بسیار بالا در برابر خوردگی، استحکام بسیار مناسب این ورق‌ها و هم‌چنین انعطاف‌ پذیری و صرفه‌جویی در هزینه‌های ساخت و تولید کاغذ از جمله مزایای استفاده از ورق استیل مشبک ۳۰۹ در ساخت ماشین‌ آلات کاغذ سازی است.

 

تجهیزات استیل

 

ورق استیل ۳۱۰

ورق استیل ۳۱۰ یکی دیگر از انواع ورق‌های استیل است که کاربردهای بسیار زیادی هم دارد. این نوع از ورق استیل، دارای ویژگی‌های قابل‌ توجهی است. از جمله ویژگی‌های این محصول می‌توان به شکل‌پذیری بسیار مناسب آن اشاره کرد. این محصول فلزی، قابلیت جوشکاری بسیار مناسبی هم دارد. 
این نوع از ورق استیل، به‌ طور ویژه، برای استفاده در شرایط با دمای بسیار بالا، طراحی و تولید شده‌ است. این ورق استیل نوعی ورق استیل نسوز به شمار می‌رود. از طرف دیگر جذب آهن‌ربا نیز نمی‌گردد و مقاومت بسیار بالایی هم در برابر خوردگی دارد. از ورق‌های استیل ۳۱۰ در صنایعی از قبیل ساخت قطعات کوره و یا تولید انواع لوله استفاده می‌کنند. طراحی و ساخت انواع مبدل‌های حرارتی یکی دیگر از کاربردهای ورق استیل ۳۱۰ است. 
در بسیاری از موارد قطعات نفت‌ سوز را نیز با استفاده از ورق استیل ۳۱۰ تولید می‌کنند و یا انواع مختلف سبدهای حرارتی را می‌سازند. ساخت الکترود و فیلر از دیگر موارد مصرف این دسته از ورق‌ استیل نسوز و نگیر است. در تولید این محصول زنگ نزن از میزان بالای کروم و نیکل استفاده شده‌ است. لذا ورق استیل به دست‌ آمده، علاوه‌ بر مقاومت بسیار بالا در برابر حرارت، به خوردگی نیز مقاوم است و می‌تواند در محیط‌های مایع، استحکام و دوام خود را حفظ کند. 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب