ورق استیل نسوز در تولید کوره دوار

ساخت کوره دوار با استفاده از ورق استیل نسوز

فهرست موضوعات

 

مقدمه

همان طور که می‌دانید، این روزها استفاده‌های فراوانی از ورق استیل می‌شود. در صورتی که از این نظر، مقایسه‌ای با گذشته داشته باشیم، متوجه می‌شوبم که این کاربردها بسیار بیشتر شده‌اند و به همین دلیل است که افراد می‌توانند برخی از اقدامات را راحت‌تر و با کیفیت هر چه بیشتر انجام دهند.
 
تعداد این ورق‌های استیل روز به روز در حال افزایش است. ضمن این که تنوع هر کدام از آن‌ها نیز بسیار بیشتر شده است. برای نمونه باید به ورق استیل مشبک 309 اشاره داشت که استفاده‌های فراوانی از آن می‌شود. با این حال، یکی از مهم‌ترین کاربردهای آن را باید ساخت کوره دوار به شمار آورد. 
مشاغل زیادی برای ادامه فعالیت‌های خود به این نوع از کوره نیاز دارند. آن‌ها قادر هستند تا از این کوره برای رسیدن به درآمدهای بیشتر استفاده نمایند و امور خود را با سرعت بالاتری پیش ببرند. این کوره‌ها عمدتا با ورق استیل به وجود می‌آید و این باعث می‌شود که کیفیت این محصولات بیشتر شود.
البته باید در نظر داشته باشید که با هر ورق استیلی نمی‌توان کوره دوار را به وجود آورد. هر کدام از این ورق‌ها خواص خود را دارند و باید به این نکته توجه فراوان داشت. حال امروز قصد داریم تا با شما عزیزان در مورد ساخت کوره دوار با ورق استیل نسوز یا ورق استیل 310 صحبت داشته باشیم. بنابراین توصیه ما این است که تا انتها همراه ما باشید. 

 

ورق استیل نسوز در کوره

 

کوره سازی به چه صورت است؟ 

ساخت کوره دوار در گذشته با مشکلاتی همراه بود. حال آن که امروزه با توجه به این که منابع کافی در دسترس انسان‌ها قرار گرفته، این کار بسیار راحت‌تر هم شده است. یکی از این موارد را باید ورق استیل به شمار آورد که در بحث ساخت کوره دوار به کار می‌رود. 
کوره‌های مدرن بیشتر از ورق استیل 309 یا 310 در آن‌ها بهره برده می‌شود و این باعث می‌شود که مزیت‌های آن‌ها بسیار بیشتر شود. استیل بیشتر مقاومت این کوره‌ها را افزایش می‌دهد و افراد می‌توانند تا سال‌ها از آن محصول بهره ببرند. بخش‌های مختلف یک کوره شامل قالب، دمنده‌ها، مشعل، دودکش و حتی روکش آن به وسیله این ورق‌ها به وجود می‌آیند و این موضوع باعث شده است تا صاحبان آن‌ها بدون دغدغه به کار خود ادامه دهند. البته باید بدانید که ورق استیل 309 و 310 کاربردهای دیگری هم می‌توانند داشته باشند، اما بی شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها استفاده در کوره دوار است. 

آشنایی با ورق استیل نسوز و ورق استیل 310

آلیاژ‌های دو ورق گفته شده از کروم و نیکل هستند و این باعث می‌شود که مزایای فراوانی را در آن‌ها شاهد باشیم. امروزه برای مصارف دیگری همچون ساخت کابینت‌ها نیز از این دو نوع ورق استفاده می‌شود و نباید این موضوع را از یاد برد. از دیگر کاربردهای این دو ورق باید به تولید قطعات هواپیما و جت، قطعات اگزوز خودرو، ساخت مبدل‌های حرارتی، تجهیزات مربوط به سولفیت‌ها، آسترهای کوره، تجهیرات مربوط به فرایندهای شیمیایی و پالایش، تولید دیگ‌های بخار و موارد مشابه آن‌ها اشاره داشت. 
درصد کربن این ورق‌ها به نسبت دیگر ورق‌های استیل کمتر است و خواص جوشکاری فراوانی در آن‌ها مشاهده می‌شود. آلیاژ مربوط به این دو ورق به صورت غیر معناطیسی است و در زمان کار سرد، کمی به صورت مغناطیسی هم در خواهد آمد. 

خواص ورق استیل 309 و ورق استیل 310

همان گونه که در بالا هم ذکر شد، مزیت‌های فراوانی در ورق استیل نسوز و ورق استیل 310 مشاهده می‌شود. افراد با مشاهده این خصوصیات جذاب تصمیم می‌گیرند که از آن‌ها برای ساخت کوره دوار نیز بهره ببرند. در این بخش از مقاله قصد داریم تا شما را با برخی از این مزیت‌ها آشنا کنیم. البته باید بدانید که این مزایا به همین جا ختم نمی‌شود و موارد دیگری هم هستند که شاید مرور آن‌ها بد نباشد. 
1- مقاومت ورق استیل نسوز و حتی ورق استیل 310 در مقابل خوردگی فوق العاده است. این در حالی است که اگر برای ساخت کوره دوار از دیگر منابع استفاده کنید، ممکن است این خوردگی را بعد از مدتی شاهد باشید. 
2- شما قادر هستید تا کارهای حرارتی فراوانی را با این دو ورق استیل انجام دهید. در کل مقاومت آن‌ها در مقابل حرارت نیز بالا است و یکی از دلایل بهره بردن از آن‌ها در این زمینه را باید همین مورد به شمار آورد. 
3- خوشبختانه جوش پذیری این دو ورق استیل نیز زیاد است. این جوش پذیری شاید به نسبت دیگر ورق‌های استیل موجود در جهان نیز بیشتر باشد. این را هم می‌توان مزیت مهم دیگری به شمار آورد. 
4- مورد دیگری که باید به آن اشاره داشته باشیم، شکل پذیری بالا است. افراد به راحتی قادر هستند تا ورق استیل نسوز و ورق استیل 310 را آن طور که تمایل دارند، شکل داده و از آن‌ها برای مصارف مشخصی مانند ساخت کوره دوار بهره مند شوند. 

 

کوره سازی با ورق استیل نسوز

 

سخن پایانی 

این مقاله در راستای آشنایی با نحوه ساخت کوره دوار به وسیله ورق استیل مشبک 309 یا ورق استیل 310 نوشته شده است که امیدواریم از آن لذت برده باشید. در پایان جهت درخواست این ورق‌ها و یا مطرح کردن برخی از پرسش‌ها قادر هستید تا با شماره تلفن‌های موجود در وب سایت ما تماس حاصل فرمایید. 
تیم ما به صورت تمام وقت پاسخگوی درخواست‌های شما خواهد بود. تیم ما قادر است تا این ورق‌های استیل و حتی سایر انواع آن را با سرعت بالایی در دسترس شما قرار دهد. تمام مشتریان از عملکرد ما راضی هستند و شما نیز می‌توانید جزو آن‌ها باشید. 
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب