ورق استیل 304 در تولید باربیکیو

ساخت باربیکیو با استفاده از ورق استیل ۳۰۴

فهرست موضوعات

 

مقدمه

ورق استیل ۳۰۴ از جمله فولادهایی است که به ضد زنگ بودن، مشهور هستند. از طرف دیگر این نوع از ورق استیل نگیر، نوعی محصول فلزی بسیار پرکاربرد به شمار می‌رود. این نوع از ورق استیل، خواص و ویژگی‌های قابل‌ توجه بسیار زیادی دارد. یکی از مهم‌ترین این ویژگی‌ها، قابلیت فرم دهی آسان آن است. از ورق‌های استیل ۳۰۴ در زمینه‌های مختلف و مصارف متعددی استفاده می‌شود. از جمله این مصارف می‌توان به صنایع مختلف، معماری، حمل‌ و نقل و… اشاره کرد. یکی از کاربردهای بسیار مهم این دسته از محصولات فلزی، ساخت باربیکیو است. 

ساخت باربیکیو با ورق استیل ۳۰۴

باربیکیو به دستگاه‌های ویژه‌ای گفته می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توان انواع مختلف کباب، ماهی، گوشت و سبزیجات را پخت و پز نمود. در حالت معمول، تولیدکنندگان این نوع از محصولات، با استفاده از ورق های استیل ۳۰۴ با ضخامت ۱ میلی‌متر برای ساخت بدنه خارجی باربیکیوی مورد نظر خود استفاده می‌کنند و با به‌ کارگیری ورق‌های لعاب‌دار شده با ضخامت ۱ میلی‌متر، بدنه داخلی این محصولات را تولید می‌کنند. 

 

ورق استیل در تولید باربیکیو

 

همان‌طور که می‌دانید برای تولید انواع مختلف غذاها لازم است از مواد اولیه مرغوب و باکیفیت استفاده شود. اما این عامل، به‌ تنهایی کافی نیست. علاوه‌ بر استفاده از مواد اولیه مرغوب، لازم است به عناصر دیگری نیز توجه داشته باشید. از جمله این عناصر می‌توان به استفاده از تجهیزات و لوازم مناسب و استاندارد اشاره کرد. 
برای این‌که بتوانید به پخت و پز یکنواخت گوشت، ماهی و مواد غذایی مورد نظر خود اقدام نمایید باید بتوانید حرارت مورد نیاز را به میزان یکنواخت در تمامی نقاط پخش و پراکنده سازید. بنابراین باربکیوی شما باید به‌ نحوی طراحی و ساخته‌ شده باشد که استانداردهای کافی را دارا باشد و از طرف دیگر کیفیت پخت یکنواختی را عرضه نماید. در چنین شرایطی لازم است فرایند ساخت باربیکیو با استفاده از ورق استیل ۳۰۴ انجام شده باشد. 
باربیکیوهای ساخته‌ شده با استفاده از این نوع از ورق‌های استیل، سطح بسیار یکدستی دارند و عاری از هرگونه منافذ میکروسکوپی هستند. این عوامل نیز موجب می‌شود تا هر گونه لکه چربی و یا دوده و سایر آلودگی‌ها به‌ راحتی از روی غذا پز شما برطرف گردد و هیچ‌گونه آثار آلودگی بر روی آن باقی نماند.

ورق استیل نگیر ۳۰۴ و ساخت باربیکیو

ساخت باربیکیو با استفاده از ورق استیل ۳۰۴ مزایای بسیار زیادی را به وجود می‌آورد. چرا که در ساخت ورق‌های استیل ۳۰۴، کربن بسیار زیادی مورد استفاده قرار می‌گیرد. لذا محصول به‌ دست‌ آمده این قابلیت را پیدا می‌کند که در دماهای بسیار بالا مقاومت قابل‌ توجهی از خود نشان دهد. 
ساخت باربیکیو با استفاده از ورق استیل ۳۰۴ موجب می‌شود تا محصول تولید شده از بدنه بسیار مقاومی برخوردار شود. بدنه این محصول هم‌چنین می‌تواند در برابر فشار و یا هر گونه ضربه نیز مقاومت کند و در هنگام جابجا شدن و حمل و نقل نیز دچار آسیب نگردد. از طرف دیگر این بدنه باید از جنس نسوز به‌ وجود آمده باشد. 
برای دستیابی به این اهداف، استفاده از ورق‌های استیل ۳۰۴ برای ساخت این محصولات، مناسب‌ترین گزینه است. یکی دیگر از دلایلی که باعث شده در حال حاضر از این نوع از ورق‌های استیل در ساخت باربیکیو استفاده شود راحتی فرآیند شستشو است. 

ورق استیل ۳۰۴

ورق استیل نگیر ۳۰۴ دارای مزایا و ویژگی‌های قابل‌ توجهی است. این جنس، نوعی محصول فلزی بسیار مقاوم است. قابلیت ضد زنگ بودن آن نیز از دیگر مزایای ساخت باربیکیو با استفاده از ورق استیل ۳۰۴ یا ورق استیل نگیر است. این نوع از ورق‌های استیل با استفاده از دماهای بسیار بالا به وجود می‌آیند. همین عامل نیز باعث می‌شود تا مقاومت بسیار بالایی در برابر حرارت داشته باشند. خاصیت ضد زنگ بودن آن‌ هم باعث می‌شود تا بتوانید به‌ راحتی این محصولات را در محیط‌های آشپزخانه و یا رستوران‌ها که به‌ طور معمول دارای رطوبت هستند مورد استفاده قرار دهید. 
ورق‌های استیل ۳۰۴ در برابر خوردگی نیز مقاومت دارند. این دسته از ورق‌های استیل، نسوز هستند. در فرآیند طراحی و تولید این نوع از ورق استیل، از نیکل استفاده شده‌ است. میزان استفاده از نیکل در تولید این محصولات به‌ طور معمول ۸ درصد است. از طرف دیگر این محصولات دارای کروم نیز هستند. این عوامل باعث شده تا فلز به‌ دست‌ آمده قابلیت جوشکاری بسیار مناسبی داشته باشد. از طرف دیگر این امکان وجود داشته باشد که تولید کنندگان بتوانند به‌ راحتی آن‌ها را شکل دهند. 
این نوع از ورق استیل، خاصیت مغناطیسی نیز ندارد. در طراحی و ساخت این محصول از مولیبدن نیز استفاده شده‌ است. وجود این عنصر باعث می‌شود تا ورق‌های استیل به‌ دست‌ آمده بتوانند در برابر خوردگی و یا اکسیده شدن مقاومت کنند. این عامل نیز فرآیند شستشوی این محصول را آسان‌تر می‌کند. 
چرا که می‌توانید برای شستن باربیکیو مورد نظر خود از انواع مختلفی از مواد شوینده استفاده کنید و نگران کم شدن عمر و دوام محصول مورد نظر نیز نباشید. استفاده از ورق استیل نگیر ۳۰۴ در ساخت باربیکیو، باعث می‌شود تا در مصرف انرژی نیز صرفه‌جویی گردد. از طرف دیگر این دسته از ورق‌های استیل، آنتی باکتریال هستند و آلرژی نیز ایجاد نمی‌کنند.

 

ورق استیل در تولید باربیکیو

 

قیمت ورق استیل نگیر

قیمت ورق استیل نگیر با در نظر گرفتن چند عامل مشخص می‌شود. لازم به ذکر است که ورق استیل نگیر ۳۰۴، خود دارای چند نوع مختلف است و یا می‌توان گفت این نوع از ورق‌های استیل، دارای چندین زیر مجموعه هستند. از جمله زیر مجموعه‌های این نوع از ورق استیل نگیر می‌توان به انواع ورق استیل ۳۰۴L ، ورق‌های استیل ۳۰۴H ، ورق‌های مات و یا براق ۳۰۴ استیل و..... اشاره کرد. بنابراین قیمت ورق استیل ۳۰۴ با در نظر گرفتن نوع یا گرید این محصول، متفاوت می‌شود. از طرف دیگر مانند دیگر محصولات فلزی، وزن ورق استیل نیز قیمت آن را تغییر می‌دهد. 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب