ارزش 1.5 میلیارد دلاری صادرات زنجيره و محصولات فولادي

ارزش 1.5 میلیارد دلاری صادرات زنجيره و محصولات فولادي

آمارهاي تجارت خارجي در هفت ماهه ابتدايي امسال گوياي صدور چهار ميليون و ۳۷۵ هزار و ۸۵۱ تن زنجيره و محصولات فولادي به ارزش يك ميليارد و ۵۹۰ ميليون دلار است كه ۷۶.۸ درصد در بخش شمش فولادي به بيلت و بلوم اختصاص داشت.
جداول آماري گمرك جمهوري اسلامي ايران نشان مي دهد ارزش صادرات دوره اين گزارش نسبت به مدت مشابه كاهش ۳۷ درصدي دارد.
سال گذشته، مجموع صادرات شمش و محصولات فولادي از ۱۰.۵ ميليون تن هم فراتر رفت.   

رشد ۵۱ درصدي واردات زنجيره فولاد 

واردات زنجيره و محصولات فولادي در هفت ماهه ابتدايي امسال به رقم ۶۳۳ هزار و ۶۶۵ تن رسيد كه در مقايسه با دوره مشابه پارسال افزايش ۵۱ درصدي را نشان مي دهد.
ارزش واردات زنجيره و محصولات فولادي در دوره فروردين لغايت مهر ۹۹ بيش از ۷۱۴.۶ ميليون دلار ثبت شد كه در مقايسه با مدت مشابه در سال ۹۸ رشد ۳۲ درصدي را ثبت كرد.

حجم ۳.۱ ميليون تني صدور شمش 

صادرات شمش فولادي در هفت ماهه امسال به رقم سه ميليون و ۱۹۱ هزار تن رسيد كه از اين رقم سهم بيلت و بلوم ۷۶.۸ درصد ثبت شد.
انجمن توليد كنندگان فولاد ايران آمار داد كه صادرات بيلت و بلوم در هفت ماهه امسال دو ميليون و ۴۵۱ هزار تن و اسلب هم برابر با ۷۴۰ هزار تن بود.
ميزان واردات بيلت و بلوم در هفت ماهه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال به رقم سه هزار تن رسيد كه افزايش ۵۰ درصدي را نشان مي دهد.

صادرات ۱.۳ ميليون تن محصولات فولادي

بر اساس آمارهاي مورد بررسي در دوره اين گزارش، صادرات توليدات فولادي (مقاطع تخت و طويل) برابر با يك ميليون و ۳۴۵ هزار تن ثبت شد كه در مقايسه با مدت مشابه در سال ۹۸ كه دو ميليون و ۱۲۲ هزار تن بود، كاهش ۳۷ درصدي را نشان مي دهد.
ضمن اينكه ميزان واردات توليدات فولادي در هفت ماهه امسال ۴۸۲ هزار تن بود كه در مقايسه با ۲۶۱ هزار تن واردات دوره مشابه پارسال، افزايش ۶۷ درصدي دارد.  
برآورد مصرف ساليانه فولاد كشور ۱۵ تا ۱۸ ميليون تن و مابقي توليد مي تواند به بازارهاي صادراتي راه يابد، با توجه به اينكه برنامه توليد امسال حدود ۳۰ ميليون تن اعلام شده، پيش بيني مي شود، حداقل ۳۵ تا ۴۰ درصد توليد راهي بازارهاي صادراتي شود.

منبع: ایرنا
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب