رشد ۵۷ درصدی استخراج در مجتمع سنگ‌آهن سنگان

رشد ۵۷ درصدی استخراج در مجتمع سنگ‌آهن سنگان

علی همتی مدیر این مجتمع با بیان این مطلب گفت، این میزان عملکرد در برابر استخراج ۶/ ۴ میلیون تنی مدت مشابه سال قبل، از رشد ۵۷ درصدی حکایت دارد.
وی افزود: میزان ارسال سنگ‌آهن دانه‌بندی شده به شرکت ذوب‌آهن اصفهان، از ابتدای فروردین تا پایان مهرماه امسال با رشد 160 درصدی نسبت به دوره هفت ماه سال 98 همراه شد.
همتی تصریح کرد: کل فروش سنگ‌آهن دانه‌بندی شده مجتمع سنگان در مدت مورد بررسی به مرز 550 هزار تن رسید. همچنین طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا پایان امسال،‌ یک‌میلیون تن سنگ‌آهن دانه‌بندی به ذوب‌آهن اصفهان ارسال خواهد شد. مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان درباره کاهش نرخ حوادث در آن مجتمع گفت،‌ ضریب شدت حوادث در سال گذشته به 01/ 0 رسید که کاهش 66 درصدی را نسبت به سال 97 نشان می‌دهد. از سوی دیگر ضریب تکرار حوادث نیز با افت 68 درصدی (نسبت به سال ماقبل) به 74/ 0 رسید.
وی با اشاره به برنامه افتتاح کارخانه‌های جدید فرآوری سنگ‌آهن در مجتمع سنگان افزود: یکی از وظایف اصلی مجتمع سنگ‌آهن سنگان، تأمین خوراک سنگ‌آهن کلوخه موردنیاز کارخانه‌های کنسانتره احداث‌شده و در حال احداث شرکت‌های سرمایه‌گذار در منطقه سنگان است ازاین‌رو در حال آماده‌سازی زمینه برای تامین خوراک واحدهای جدید هستیم.
به گفته همتی میزان کل سنگ‌آهن استخراج‌شده این مجتمع در سال گذشته به رقمی در حدود 8 میلیون و 380 هزار تن رسید که میزان استخراج سنگ‌آهن در سال 98 نسبت به مدت مشابه سال 97 بیش از 53 درصد رشد داشته است. با توجه به هدف‌گذاری در خصوص استخراج سنگ‌آهن به میزان 8 میلیون تن در سال گذشته و عملکرد واقعی استخراج حدود 38/  8 میلیون تن، درصد تحقق برنامه در سال 98 حدود 104 درصد بوده که نشان‌دهنده تحقق هدف و برنامه استخراج سنگ‌آهن در این مجتمع است. مدیر مجتمع سنگ‌آهن سنگان تصریح کرد: برنامه استخراج سنگ‌آهن در سال 99 در مجتمع سنگ‌آهن سنگان 2/ 15 میلیون تن است. برداشت 130 میلیون تن سنگ‌آهن و 300 میلیون تن باطله‌برداری طی پنج سال نیز از برنامه‌های شرکت است.
گفتنی است در سال ۲۰۱۸، صنعت فولاد ایران، سه کشور ایتالیا، تایوان و اوکراین را کنار زد و به جمع ۱۰ کشور برتر تولیدکننده فولاد خام در دنیا پیوست. آخرین گزارش انجمن جهانی فولاد حاکی از رشد ۱/ ۳۰ درصدی تولید فولاد خام ایران در سال ۲۰۱۹ است.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب