توليد اسلب گاز ترش از 2 ميليون تن گذشت

توليد اسلب گاز ترش از 2 ميليون تن گذشت

زمان راه اندازي واحد RH در فولاد مباركه تا پايان مهرماه 99 به ميزان 2 ميليون و 440 هزار تن فولاد مذاب در اين واحد توليد شده است.
مدير متالورژي ثانويۀ فولاد مباركه گفت: در سال 1386 شركت فولاد مباركه با هدف ايجاد امكان توليد فولادهاي LC و ULC عمدتا موردنياز صنايع خودروسازي و همچنين فولادهاي هيدروژن پايين عمدتاً موردنياز صنايع نفت و گاز، قرارداد ساخت و نصب يك كارگاه گاززدايي RH-OB با ظرفيت توليد يك‌ميليون تن فولاد كيفي در سال را منعقد كرد.
مسيب فتاح‌المنان با بيان اينكه مراحل طراحي و نصب سازه و اسكلت فلزي تا پايان سال 87 و مراحل حمل تجهيزات و نصب آن‌ها از اوايل سال 1388 تا اواسط سال 92 به طول انجاميد، اظهار كرد: اين كارگاه به شكل دوقلو طراحي گرديد، ولي با توجه به نياز بازار، در مرحلۀ نخست فقط فاز اول نصب شد و پيش‌بيني‌هاي لازم براي نصب فاز دوم آن در آينده در نظر گرفته شد.
وي ادامه داد: پس از اتمام نصب تجهيزات در اواخر سال 92، تست سرد و گرم تجهيزات با موفقيت انجام گرديد و اولين ذوب موفقِ كربن‌زدايي در فروردين 93 در اين كارگاه توليد و به ريخته‌گري ارسال شد. ساخت كارگاه RH در شركت فولاد مباركه در شرايط خاصي كه محل احداث 1670 متر از سطح آب‌هاي آزاد ارتفاع داشت، با همۀ RH هايي كه قبل از آن در جهان ساخته شده بود متفاوت و در نوع خودش كم‌نظير بود.
مدير متالورژي ثانويه با تأكيد بر اينكه در سال‌هاي اول با توجه به نياز كشور و شرايط بازار، سفارش‌هاي توليد فولادهاي مخصوص با سيكل RH كم بود و ظرفيت كارگاه را پر نمي‌كرد، تصريح كرد: در چند سال اخير نياز كشور به تأمين اين ورق‌هاي خاص از داخل افزايش پيدا كرده و در داخل كشور فقط شركت فولاد مباركه واحد گاززدايي RH-OB با تكنولوژي توليد گريدهاي API و ULC را داراست.
فتاح‌المنان با اشاره به دستاوردهاي اين واحد گفت: از زمان راه‌اندازي واحد RH تا پايان مهر 99 به ميزان 2 ميليون و 440 هزار تن فولاد مذاب در اين واحد توليد گرديده كه منجر به توليد 2 ميليون و 300 هزار تن تختال و تحويل بيش از 2 ميليون تن ورق موردنياز صنايع خودرو و صنايع نفت و گاز و جلوگيري از خروج منابع ارزي هنگفت از كشور براي تأمين اين قبيل محصولات از خارج از كشور شده است.
وي خاطرنشان كرد: ركورد ماهانۀ توليد RH به ميزان 77 هزار تن و توليد گريد مخصوص انتقال نفت و گاز محيط ‌ترش از ديگر اقدامات اين واحد است.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب