افزایش نرخ میلگرد

افزایش نرخ میلگرد

افزایش و یا کاهش نرخ هر یک از محصولات، مرتبط با روند توسعه اقتصادی کشورها می باشد، بخشی از اقتصاد کشورها بستگی به بازارهای کالایی و مالی دارد. بازارهای کالایی و مالی هر کدام با بالا و پایین رفتن می توانند تاثیر مستقیمی بر قیمت محصولات بگذارند.
 اما علاوه بر اینکه بازارهای کالایی از اهمیت ویژه ای برخوردار می باشد، بازارها بی اهمیت نیستند و نخواهند بود. پس تولیدکنندگان باید میزان تولید خود را به حدی برسانند تا اگر شرایط در بازار با بحران مواجه شد، عوامل تاثیرگذار بتوانند این بحران را کنترل کنند. کنترل کردن هر یک از بازارها می تواند تاثیر غیرمطلوب بر قیمت را کمتر کند.
عواملی که می تواند هر کدام به روند قیمتی تاثیرگذار باشد عواملی چون روند بورس، روند تولید محصولات فولادی، بالا و پایین رفتن قیمت دلار در کشور می باشد. پس می توانیم بگوییم افزایشی و یا کاهشی شدن نرخ میلگرد خود عوامل تاثیر گذار مستقیم زیادی را در بر دارد که به یک عامل محدود نخواهد شد.
شرایط تحریم توسط کشورها عامل مهمی می باشد که علاوه بر اینکه بر قیمت ارز تاثیر می گذارد تاثیر آن را می توانیم بر قیمت دیگر محصولات فولادی مشاهده کنیم. روند اقتصادی کشور در روزهای آتی به گونه ای می باشد که بازار انتظار دارد قیمت مقاطع فولادی تا حدی کاهش پیدا کند.
به طور کلی بعد از روندهای افزایشی که بازار به چشم خود دیده است انتظار کاهش قیمت محصولات را خواهیم داشت. بازار محصولات فولادی به خصوص میلگرد طرفداران خود را دارد. پیمانکاران ساختمانی و مهندسان بعد از این افزایش نرخ میلگرد به نگرش کاهش قیمت ها امیدوار هستند و اما چه چیزاهایی بر افزایش نرخ میلگردها اثر خواهد گذاشت، پیش تر جوانب و اتفاقات پیش رو را بررسی خواهیم کرد.
تحقیقات به عمل آمده این احتمالات را به وجود آورده که عوامل زیر بر قیمت میلگرد ها تاثیر می گذارد: عواملی که می تواند نشانه هایی از افزایش قیمت را به ما می دهد، قیمت شمش های فولادی که در این عامل هم، ردی از بالا رفتن قیمت دلار همراه با بالا رفتن محصول خواهیم داشت.
به طور کلی در فرآیند تولید میلگردهای فولادی باید توجه کرد که محصولاتی که از این فرآیند تولید می شوند آیا از مرغوبیت برخوردار می باشند یا خیر. به طور مثال برای تولید میلگردهای فولادی باید از بهترین نوع شمش استفاده کرد زیرا شمش ها به جهت مرغوب بودن می توانند کیفیت میلگرد را نیز در استحکام ساختمان نشان دهند.
استحکام میلگردها در ساختمان سازی به گونه ای پر اهمیت است که برای تولید میلگردهای فولادی ترجیح داده می شود. در روند تولید از شمش های قوسی استفاده کنند. شمش های قوسی در کوره های قوس الکتریکی تهیه و توزیع خواهند شد. تهیه ی میلگردهای فولادی از شمش های قوسی موجب می شود تا میلگردها از کیفیت و مطلوبیت خاصی برخوردار شوند.
شمش های قوسی در فرایند تهیه با آنالیز دقیق و معین قابل مشاهده خواهد بود. آنالیز دقیق از این محصول این امکان را به شما می دهد تا از خرید خود اطمینان خاطر پیدا کنید. این اطمینان خاطر از این طریق بدست می آید که پیمانکاران میلگردهای خود را از چه کارخانه ای تهیه کنند.

خرید میلگرد از کارخانه های معتبر ایران

خرید از کارخانه های معتبر این امکان را برای پیمانکاران و مهندسان به وجود می آورد تا شما بتوانید از محصول خریداری شده ی خود اطمینان لازم را کسب فرمایید. در زیر به ذکر چندین کارخانه ی معتبر خواهیم پرداخت که این کارخانه ها از محبوبیت خاصی برخوردار می باشند و مشتریان تلاش بر این دارند تا محصول میلگرد خود را از این کارخانه ها تهیه کنند.

کارخانه ی ذوب آهن اصفهان

این کارخانه در سال 1350 به بهره برداری رسید و با ظرفیت تولید حدودی بین 4 میلیون مقاطع ساختمانی و فولادی را تولید کرد. این کارخانه با افزایش تولید سالیانه خود توانست لقب مادر صنعت فولاد را به خود اختصاص دهد تولید مقاطع طویل فولادی در این کارخانه سبب شد تا روز به روز این کارخانه مراحل تولید و فرآیندهای تولید خودر را به روز تر و پیشرفته تر کند.
کارخانه ی ذوب آهن اصفهان مقاطع خود را اکنون با بالاترین استاندارد و بالاترین کیفیت هم تولید و هم صادر می کند. کارخانه ی ذوب آهن اصفهان برای ادامه ی حیات خود این گفته را اظهار کرده است که کسی در پویا نمودن و راه اندازی مجموعه ی صنعتی بزرگ تر را بر عهده خواهد داشت و برنامه ریزی های لازم را برای توسعه ی سازمان خود را ادامه خواهد داد.
پروژه های در درست این شرکت نشان می دهد که این کارخانه سعی دارد با ارائه ی تکنولوژِی های روز خدمات بهتری را به خریداران ارائه دهد. بنابراین شما می توانید برای اطمینان خاطر بیشتر و همچنین با بالا بودن استانداردهای مد نظر این سازمان را انتخاب کنید و مطمئن باشید این کارخانه خدمات مطلوبی را به شما ارائه خواهد داد. تا بتوانید به راحتی خرید خود را انجام دهید.

کارخانه ی فولاد کویر کاشان

این شرکت در سال 1379 شروع به فعالیت کرد و صرفا در زمینه ی بازرگانی و تجارت فعالیت می نمود و بعد از آن شرکت فولاد کویرکاشان با همکاری دیگر سرمایه گذاران توانست فعالیت خود را توسعه دهد شرکت فولاد کویر کاشان با  فولاد سپید فراب با هدف اشتغال زایی و تولید و رونق اقتصادی فعالیت خود را به صورتی جدی تر شروع کرد. در سال 1381 با راه اندازی و احداث واحد نورد میلگرد فولادی سازمان خود را توسعه داد. کارخانه ی کویر کاشان تولید میلگردهای خود را در دو نوع آجدار و بدون آج تولید کرد.
هر یک از کارخانه های ذکر شده با تهیه ی بهترین مصالح و مواد اولیه سعی در تولید با کیفیت ترین محصولات  را دارند کارخانه ها هر یک با تهیه ی شمش های فولادی با بالاترین کیفیت و آنالیز سعی دارند تا با تجهیزات پیشرفته محصولات با کیفیتی را به خریدار ارائه دهند. محصولات فولادی به سبب اینکه در ساختمان سازی به کار می روند پس آنالیز تولید آنها بسیار مهم می باشد محصولات فولادی هر کدام آنالیزهای مشخص به خود را دارد به طور مثال محصول آهن اسفنجی و شمش با قرار گرفتن در کوره ها و آنالیز هر یک  از مواد متفاوت گوناگون خواهند بود. پس برای استحکام هر یک از محصولات و اطمینان آنها باید دقت لازم را در تهیه و تولید آنها داشته باشیم.
شمش های قوسی همچنین با دارا بودن آنالیز این امکان را داده اند تا محصول مورد نظر از کیفیت برخوردار باشد. کیفیت شمش های قوسی به این سبب است که در کوره های قوس الکتریکی مواد آمیخته شده و تولید شده، از ترکیب یکسانی برخوردار می باشد اگر هر قسمت از شمش های قوسی را مورد آنالیز قرار دهیم شمش مورد نظر آنالیز یکسانی را دارا می باشد پس کارخانه های تولید میلگرد باید به این نکته توجه کنند که شمش های تهیه شده از کیفیت برخوردار می باشد یا خیر. مسلما کارخانه های بزرگ میلگرد به این نکات توجه خواهند کرد و بهترین محصول را خواهند داشت.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب