افزايش 50 درصدي توليد گندله در 6 ماهه نخست سال جاري

افزايش 50 درصدي توليد گندله در 6 ماهه نخست سال جاري

اكنون بركسي پوشيده نيست كه فولاد يكي از صنايع بسيار مهم توسعۀ كشور به شمار مي‌آيد كه نه‌تنها در ايران، بلكه در دنيا از جايگاه بسيار مهمي برخوردار شده است؛ به‌نحوي‌كه بخش اعظمي از رشد اقتصادي دنيا و اشتغال تعريف‌شده در كشورهاي جهان نيز به اين صنعت وابسته است. مواردي همچون سود و فروش از موارد بسيار با اهميت صورت‌هاي مالي هستند.
سود حاصل از رشد و توليد، رويدادهاي وضعيت واقعي يك شركت و بنگاه اقتصادي را تفسير  نموده و در واقع يكي از مزيت‌هاي يك كسب و كار موفق، بهره بردن از سودي است كه آن كسب و كار موفق، خلق مي‌كند.
از سويي ديگر فروش به لحاظ قواعد مالي از چند جهت، حائز اهميت است. افزايش فروش از يك سو نشان مي دهد كه يك بنگاه اقتصادي در جهت اهداف خود موفق بوده است و از سويي ديگر نشان از راهبري و تحقق استراتژي هاي يك سازمان دارد.
امرايي، مديرعامل فولاد سنگان در حاشيه همايش نشان عالي مدير سال ضمن اشاره به افزايش 50 درصدي توليد گندله گفت: فولاد سنگان در شش ماهه نخست سال به دستاوردهاي قابل توجهي دست يافته  و گزارش‌هاي مالي 6 ماهه فولاد سنگان از جمله گزارش‌هاي بسيار مطلوب در ميان شركت‌هاست. ميزان  توليد گندله اين مجموعه در 6 ماهه نخست امسال نسبت به 6 ماهه مشابه سال گذشته، بيش از( 50 درصد)  رشد داشته است.
وي افزود: ميزان فروش اين شركت در 6 ماهه نخست امسال نسبت به 6 ماهه مشابه سال قبل 80 درصد افزايش يافته است.
مديرعامل فولاد سنگان با اشاره به حاشيه سود ايجاد شده ناشي از توليد در سال جهش توليد گفت: فروش ريالي فولاد سنگان 223 درصد رشد داشته و همچنين حاشيه سود فولاد سنگان با اجراي مديريت هزينه ها و افزايش حجم توليد نسبت به 6 ماهه سال گذشته بيش از 4.2 درصد افزايش  داشته است.
امرايي گفت: كسب ركوردهاي موثر توليد گندله ، برنامه ريزي هوشمندانه در تامين كنسانتره علي رغم كمبود مواد اوليه در كشور، پتانسيل و توان مضاعف پرسنل جوان و متخصص و استفاده از ظرفيت هاي چندگانه شركت فولاد مباركه از كليد واژه هاي روشن در چرخش چرخ توليد  در راستاي لبيك به نداي رهبر انقلاب در طرح جايگزيني معدن بجاي نفت در راستاي گام دوم انقلاب  مي باشد.
گفتني است، آمارها نشان ازصادرات 9 ميليارد دلار مواد معدني در سال گذشته دارد كه با اجرايي شدن سياست هاي لحاظ شده در سال جهش توليد،بزودي شاهد افزايش توان صادرات و پتانسيل هاي معدني و شكوفا شدن عصر معدن بجاي اقتصادوابسته و بازار غير قابل اعتماد نفت خواهيم بود.
وي در پايان خاطر نشان كرد: توجه به بومي سازي و ساخت داخل يكي از مولفه هاي محرك در بخش توليد بوده و فولاد سنگان در حوزه بومي سازي برنامه هاي اثربخشي را در دست اقدام دارد كه انشالله با اجرايي شدن برنامه هاي مذكور، در شش ماهه پاياني سال ، شاهد كاهش هزينه ها و حفط ارزش ارز در اين حوزه باشيم.
به گزارش روابط عمومي فولاد سنگان، كسب دستاوردهاي فولاد سنگان در حالي است كه صنعت فولاد از بخش‌هاي پيشران اقتصاد ايران است و صنعت فولاد نقش مهمي در تحقق اهداف سياست هاي اقتصاد مقاومتي و همچنين شعار امسال يعني  جهش توليد دارد. توليد و مصرف فولاد امروزه، يكي از شاخص هاي اصلي توسعه يافتگي كشورها و جوامع به شمار مي آيد و  حضور صنعت فولاد در يك منطقه بر فرايند توسعه، فرهنگ، سطح دانش، اشتغال زايي، پژوهش، آموزش و تجارت آن منطقه تاثير به سزايي دارد. اين موضوع در خصوص شركت فولاد سنگان در شهرستان خواف و در گامي  آينده محور، در استان  خراسان رضوي به وضوح مشهود بوده و موجب تحولاتي قابل توجهي خواهد شد.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب