دومين هشدار فولادي معاون دادستان به وزارت صمت

دومين هشدار فولادي معاون دادستان به وزارت صمت

در آخرين گام، معاون قضايي دادستان كل كشور به قضيه ورود كرده و براي دومين بار وزير صنعت، معدن و تجارت نامه نوشت و خواستار حضور قاطعانه وزارت صمت در عرضه و توزيع عادلانه فولاد در بورس كالا شد.
وي پس از برگزاري جلسات مكرري كه با توليدكنندگان حوزه پايين‌دستي فولاد داشت و شنيدن مشكلات آنها در تامين مواد اوليه مورد نياز و به خطر افتادن اشتغال در اين حوزه، در رابطه با تداوم روند فعلي و عرضه‌هاي قطره چكاني شمش در بورس كالا و عواقب آن هشدار داد.

در متن نامه سعيد عمراني آمده است:
عدم عرضه به مقدار مناسب شمش در بورس كالا خطر بيكاري و ورشكستگي بعضي كارخانه‌ها را قريب‌الوقوع كرده است. رويه‌هاي ما متاسفانه مصداق نوش‌دارو بعد از مرگ سهراب است.
آمار ۶۰ تا ۷۰ هزار نفري كاركنان اين حوزه در معرض نابودي است و شيشه عمر بنگاه‌هاي توليدي دست عده‌اي خاص كه خدا را بندگي نمي‌كنند و به هيچ صراطي مستقيم نيستند، افتاده است.
در روزهاي گذشته تقابل ميان توليدكنندگان شمش فولاد و مصرف‌كنندگان اين كالاي صنعتي از جمله نوردكاران، باعث يك رشته از واكنش‌ها به عرضه شمش فولاد در بورس جهت تعيين قيمت شده است.
مشخص نيست نتيجه صف‌آرايي موافقان و مخالفان قيمت‌گذاري دستوري در صنعت فولاد به كجا ختم خواهد شد؛ اما فعلا خبرهاي بسياري درخصوص لغو آيين‌نامه قيمت‌گذاري دستوري اين محصول در بورس كالا وجود دارد.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب