در مورد بازار آهن قراضه تايوان

در مورد بازار آهن قراضه تايوان

واردات قراضه آهن تايوان در ماه سپتامبر به دليل افزايش قيمت هاي محموله هاي دريايي و كاهش در دسترس بودن، افت كرد چراكه تاثير همه گيري ويروس كرونا همچنان توليد و جمع آوري قراضه را در مناطق تامين كننده مختل كرده است.
براساس اطلاعات گمركي، تايوان در ماه سپتامبر 254 هزار تن قراضه آهن وارد كرد كه نسبت به مدت مشابه سال قبل 13.7 درصد و نسبت به ماه اكتبر امسال 34 درصد كمتر بوده است.
خريد فولادسازان در اواسط ماه ژوئن تا اوايل جولاي باعث افزايش قيمت محموله هاي دريايي قراضه در جولاي شد. اين افزايش به 249 دلار در هر تن در 30 جولاي رسيد در حالي كه در 9 جولاي 230 دلار در هر تن بود.
كارخانه هاي فولاد انتظار داشتند قيمت ها در ماه آگوست همچنان به روند افزايشي خود ادامه دهد اما اشتهاي آنها محدود بوده و آنها فقط در صورت قبول پيشنهادات قيمت خود، خريد مي كردند. بيشتر توليدكنندگان فولاد نياز فوري به خريد ندارند زيرا موجودي كافي و بالايي دارند.
واردات قراضه آهني تايوان در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته با 13.4 درصد افزايش به حدود 3 ميليون تن در دوره ژانويه تا سپتامبر رسيد. واردات امسال به طور فزاينده اي از 3.5 ميليون تن پذيرفته شده در سال 2019 فراتر خواهد رفت زيرا چشم انداز صعودي تقاضاي ميلگرد داخلي احتمالا تمايل و اشتهاي فولادسازان براي قراضه وارداتي را افزايش خواهد داد.
واردات قراضه از آمريكا در سپتامبر نسبت به ماه قبل بيش از يك چهارم كاهش داشته و به 118 هزار تن رسيده است كه اين ميزان حتي 29.3 درصد كمتر از مدت مشابه سال قبل نيز بود.
تامين كنندگان آمريكايي و شركت هاي تجاري و بازرگاني محتاطانه تر شده اند چراكه همه گيري ويروس كرونا همچنان به محدود كرد جريان قراضه ادامه مي دهد.
تقاضاي فولادسازان تايواني براي قراضه از آمريكا بالاست زيرا قراضه آمريكا نسبت به قراضه ژاپن ارزان تر و رقابت پذيرتر است.
قراضه وارداتي از ژاپن ماه گذشته نسبت به ماه قبل تر تقريبا نصف شده و محموله هاي حمل شده از اين كشور در سپتامبر به حدود 56 هزار تن رسيد اما اين ميزان قراضه 76.4 درصد بالاتر از سپتامبر سال گذشته بوده است. واردات ژانويه تا سپتامبر نيز بيش از دو برابر شده و به 948 هزار تن رسيده است.
سقوط واردات قراضه در ماه سپتامبر از ژاپن، بيشتر به دليل شروع افزايش قيمت هاي پيشنهادي ژاپني ها در اواخر جولاي بوده است.
قيمت هاي نيمه اول سال به 290 تا 295 دلار در هر تن cfr تايوان در 31 آگوست افزايش يافت كه همين امر سبب عدم جذابيت محموله هاي ژاپني در مقايسه با قراضه وارداتي از آمريكا و ساير مناطق شده است.
تامين كنندگان ژاپني مجبور شده اند قيمت هاي پيشنهادي خود را بالا ببرند چراكه آنها با افزايش رقابت براي قراضه از سوي توليدكنندگان فولاد داخلي روبرو هستند.
فولادسازان ژاپني تقاضاي زيادي دارند و مايل هستند قيمت هاي بالاتري را براي قراضه پرداخت كنند تا تامين كنندگان را ترغيب به نگه داري قراضه در كشور كنند درحالي كه جمع آوري و نرخ قراضه محدوده شده است.
واردات قراضه تايوان از استراليا و كانادا در ماه سپتامبر به ترتيب با كاهش 21.7 درصد و 26.8 درصد نسبت به ماه قبل و 4 درصد و 37.7 درصد نسبت به سال قبل به ترتيب به 16 هزار و 880 تن و 14 هزار و 261 تن كاهش يافت.
حمل دريايي از استراليا طي ماه هاي ژانويه تا سپتامبر با 62.7 درصد افزايش به 151 هزار تن رسيد درحالي كه واردات از كانادا با افزايش 14.8 درصدي به 122 هزار تن رسيد.
واردات از جمهوري دومنيكن با كاهش 43.2 درصدي نسبت به ماه قبل به 6600 تن رسيد كه نشان دهنده افت 34.4 درصدي نسبت به مدت مشابه سال قبل است.
واردات قراضه از مبادي ديگر در سپتامبر با 37.6 درصد كاهش نسبت به ماه قبل به 50 هزار تن رسيد.
واردات از اين مبادي در مجموع ژانويه تا سپتامبر با افت 30.3 درصدي نسبت به مدت مشابه سال 2019 به 464 هزار تن رسيد.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب