تاثير مثبت اخبار صنعت خودرو بر بازار فولاد

تاثير مثبت اخبار صنعت خودرو بر بازار فولاد

اخبار اميدواركننده از وضعيت توليد و فروش خودرو در اروپا و چين، تأثير مثبتي بر بازار فولاد جهان گذاشته است.
توليد و فروش خودرو در چين در شش ماه اخير به علت تلاش هاي دولت براي تحريك تقاضا، رشد مثبتي نسبت به سال گذشته داشته است.
بر اساس اعلام انجمن خودروسازان چين، توليد خودرو در اين كشور در ماه سپتامبر ۱۴٫۱ درصد نسبت به سپتامبر سال قبل رشد كرد و به ۲٫۵۲ ميليون دستگاه رسيد. ميزان فروش خودرو در چين هم در سپتامبر به ۲٫۵۷ ميليون دستگاه افزايش يافت كه رشد ۱۲٫۸ درصدي نسبت به سال قبل داشته است.
مسئولان انجمن خودروسازان چين علت رشد متوالي صنعت خودروي اين كشور طي ماه هاي اخير را برنامه هاي دولت براي تحريك تقاضا عنوان مي كنند ضمن اينكه وقايعي همچون نمايشگاه خودروي پكن هم در بهبود فضاي بازار، مؤثر بوده است.
رشد صنعت خودروي چين بيشتر در بخش خودروهاي تجاري و مسافري بوده به طوري كه فروش خودروهاي با انرژي هاي جديد نسبت به سال قبل ۶۷٫۷ درصد رشد كرده و به ۱۳۸ هزار دستگاه در سپتامبر رسيده است كه سومين ماه متوالي رشد را نشان مي دهد.
به گفته تجار چيني، بازار كويل نورد سرد در اين كشور داراي ثبات خوبي بوده كه يك دليل آن رونق صنعت خودرو به عنوان يكي از بخش هاي اصلي مصرف كننده فولاد بوده است.
قيمت كويل نورد سرد در شرق چين در هفته منتهي به ۳۰ سپتامبر بين ۴۶۴۰ و ۴۶۹۰ يوآن بود كه ۶۰ تا ۷۰ يوآن نسبت به هفته آخر ماه آگوست رشد نشان مي داد.
در اروپا هم فروش خودرو به اولين رشد ماهانه خود در سال ۲۰۲۰ رسيد. بر اساس گزارش انجمن خودروسازان اروپا، فروش خودروهاي مسافري در اتحاديه اروپا در ماه سپتامبر با رشد ۳ درصدي نسبت به سپتامبر سال قبل، اولين رشد ماهانه در سال ۲۰۲۰ را ثبت كرد.
در ماه سپتامبر فروش خودروهاي نو در اتحاديه اروپا به ۹۳۳ هزار و ۹۸۷ دستگاه رسيد در حالي كه در سپتامبر سال قبل ميزان فروش خودرو ۹۰۶ هزار ۱۹۷ دستگاه بود. ۴ بازار اصلي خودرو در اروپا روندهاي متفاوتي داشتند در حالي كه اسپانيا و فرانسه با افت فروش خودرو مواجه بودند اوضاع بازار خودرو در ايتاليا و آلمان مثبت بود.
به علت رشد فروش خودرو، قيمت محصولات فولادي تخت در اروپا هم رو به رشد است. مثلاً قيمت گالوانيزه گرم در شمال اروپا در ۱۴ اكتبر به هر تن ۵۹۰ تا ۶۰۰ يورو رسيد كه ۵ تا ۱۰ دلار نسبت به يك هفته قبل رشد نشان مي داد.
به طور متوسط در هر خودرو ۹۰۰ كيلوگرم فولاد مصرف مي شود.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب