افزايش موجودي سنگ آهن در بنادر چين

افزايش موجودي سنگ آهن در بنادر چين

داده هاي بورس شانگهاي SMM نشان مي دهد كه موجودي سنگ آهن در ۳۵ بندر چين از ۱۶ اكتبر در مجموع به ۱۱۵.۹۸ ميليون تن رسيده كه نسبت به هفته قبل با ۲.۲۸ ميليون تن افزايش همراه بوده است، اما در مقايسه با سال گذشته ۱.۵۳ ميليون تن كمتر شده است.
در هفته اي كه گذشت، ميانگين ارسال روزانه سنگ آهن از ۳۵ بندر به كارخانه ها ۸۸ هزار تن در هفته كاهش يافته و به ۲.۸۸ ميليون تن رسيده است.
افزايش ورود محموله هاي سنگ آهن به بنادر و احتياط فولادسازان در خريد سنگ آهن به دنبال افت قيمت اين ماده اوليه توليد فولاد، در بازار آزاد و آتي باعث افزايش قابل توجه موجودي سنگ آهن در شاندونگ و تيانجين شد.
در دو بندر تانگشان نيز علي رغم ورود كم محموله سنگ آهن، با افزايش سياست هاي كاهش توليد در زمستان و كاهش خريد فولادسازان، موجودي اندكي افزايش يافته است.
با توجه به موجودي كم اكثر كارخانه هاي توليد فولاد و امكان بالا رفتن موجودي ها بعد از افت قيمت و ذخيره سازي زمستاني در شمال چين، احتمال اينكه متوسط تحويل روزانه سنگ آهن از بنادر اصلي به ميزان سابق برسد وجود دارد. قيمت سنگ آهن بنادر بازار فيزيكي در ۱۶ اكتبر اندكي كاهش يافت، اما فولادسازان همچنان تمايلي به خريد نشان ندادند.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب