افزایش 10 درصدی توليد شمش فولادي

افزایش 10 درصدی توليد شمش فولادي

توليد شمش فولادي در نيمه نخست امسال به ۱۴ ميليون و ۳۹۲ هزار تن رسيد كه در مقايسه با ۱۳ ميليون و ۸۹ هزار تن مربوط به مدت مشابه پارسال افزايش ۱۰ درصدي را نشان مي دهد.
بر اساس جداول آماري انجمن توليد كنندگان فولاد ايران، در دوره اين گزارش توليد بيلت و بلوم به رقم هشت ميليون و ۶۳۶ هزارتن و اسلب در اين مدت به رقم پنج ميليون و ۷۵۶ هزار تن رسيد كه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته به ترتيب ۱۳ و ۶ درصد رشد را نشان مي دهد.
ميزان توليد بيلت و بلوم در نيمه نخست پارسال هفت ميليون و ۶۷۶ هزار تن و اسلب پنج ميليون و ۴۱۳ هزار تن ثبت شده بود.

افزايش هشت درصد توليدات فولادي

توليدات فولادي (مقاطع طويل و تخت) در نيمه نخست امسال به رقم ۱۱ ميليون و سه تن رسيد كه در مقايسه با ۱۰ ميليون و ۱۷۳ هزار تن عملكرد دوره مشابه سال ۹۸ افزايش هشت درصدي را ثبت كرد.
آمار مورد بررسي نشان مي دهد كه توليد مقاطع طويل فولادي در ۶ ماهه ابتدايي ۹۹ به ميزان پنج ميليون و ۵۶۴ هزار تن بود كه نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ با افزايش ۱۳ درصدي روبرو شد.
همچنين توليد مقاطع تخت فولادي نيز در دوره اين گزارش به پنج ميليون و ۴۳۹ هزار تن رسيد و نسبت به پنج ميليون و ۲۶۷ هزار تن عملكرد نيمه نخست پارسال رشد سه درصدي دارد.
پيش از اين سرپرست سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت گفته بود: ظرفيت توليد زنجيره فولاد كشور از ۱۲۳ ميليون تن در سال ۹۲ به ۲۳۰ ميليون تن درسال ۹۹ رسيده است.
جعفر سرقيني افزود: امروز به همت متخصصان ايراني و با وجود همه تحريم هاي ظالمانه دشمن به ظرفيت ۳۷ ميليون تن فولاد خام در كشور رسيده ايم.
به گفته وي، اكنون ايران به رتبه ۱۰ فولاد در دنيا دست يافته و با اين پيشرفت درچند سال گذشته توانسته فرانسه و ايتاليا را از لحاظ توليد فولاد پشت سربگذارد.
سرپرست سابق وزارت صنعت، معدن و تجارت اين را هم گفته بود: سال ۹۱ حدود ۶.۵ ميليون تن واردات و ۱.۵ ميليون تن صادرات فولاد ثبت شده بود، اما درسال ۹۸ در زمينه صادرات فولاد ركورد زده شد و به ۱۲ ميليون تن صادرات انواع فولاد دست يافتيم، ضمن اينكه ميزان واردات به چند صد هزار تن فولادهاي خاص رسيده كه با توسعه هاي انجام شده در فولاد آلياژي ايران، اين بخش هم در داخل پوشش داده مي شود.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب