چرا بازار ورق در اختيار يك عده خاص است؟

چرا بازار ورق در اختيار يك عده خاص است؟

اتحاديه فروشندگان آهن با گلايه از اينكه گروهي خاص بازار ورق را در اختيار داشته و قيمتها را به صورت سليقه اي اعلام مي كنند، گفت: هرچه نامه نگاري كردم به هيچ نتيجه اي نرسيدم.
رستگار در گفت وگويي، با اشاره به اينكه بازار آهن متاثر از شرايط نوسانات ارزي دچار بلاتكليفي و بهم ريختگي است، اظهار كرد: با توجه به تغييرات در وزارت صنعت ساماندهي اين اوضاع آن هم به دست وزير جديد زمان بر است و ما متوجه اين موضوع هستيم اما اين نكته بايد مورد توجه قرار گيرد كه نابسماني بازار اثرات جبران ناپذيري را به توليدكنندگان و مصرف كنندگان وارد خواهد كرد.
وي با بيان اينكه ما مخالفتي با عرضه كالا در بورس كالا نداريم، افزود: مشكل كار سازوكار اين موضوع است، البته در واكنش به برخي صحبتها مبني براينكه در بازار كالا كمبود است بايد بگويم كمبودي در بازار نيست. اما در بخش ورق متاسفانه عرضه در اختيار گروهي خاص قرار گرفته كه همين موضوع عاملي شده تا آنها خود قيمتها را تعيين و نوعي بازار را در اختيار خود داشته باشند.
رئيس اتحاديه فروشندگان آهن با تاكيد براينكه در بخش ورق عرضه كالا در اختيار عده اي خاص قرار گرفته و آنها قيمت ها را هرچقدر كه دلشان بخواهد تعيين مي كنند، افزود: ما در اين رابطه نامه نگاري هاي مختلفي با وزارت صنعت انجام داده ايم اما هنوز به هيچ نتيجه اي نرسيده ايم.
رستگار تصريح كرد: علي القاعده بايد تمام فروشهاي ورق در مراكز توزيعي اتحاديه انجام شود ولي اين عده خاص خارج از سيستم توزيع مشغول تخلف بوده و همين موضوع نابساماني هاي در بازار ورق بوجود اورده است.
وي گفت: آنها از طريق واسطه هاي خود ورق را از بورس كالا خريداري و با قيمتهاي سليقه اي در بازار مي فروشند. بعضاً در برخي از موارد كالا را احتكار كرده و منتظر گراني بيشتر ورق هستند.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب