عبور توليد فولاد خام ايران از مرز ۳۰ ميليون تن

عبور توليد فولاد خام ايران از مرز ۳۰ ميليون تن

مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش در بازديد از بيست و دومين نمايشگاه بين المللي فولاد ايران در كيش از عبور توليد فولاد خام ايران از مرز ۳۰ ميليون تن طي سال جاري خبر داد.

تولید فولاد

غلامحسين مظفري شامگاه دوشنبه در بازديد از بيست و دومين نمايشگاه بين المللي فولاد ايران در كيش با اشاره به اين كه علي رغم شرايط سخت ناشي از شيوع بيماري كرونا و اهتمام ويژه بر رعايت ضوابط بهداشتي و حفظ فاصله گذاري اجتماعي، اين نمايشگاه در جزيره كيش كار خود را آغاز كرده است، گفت: با توجه به اينكه در اين نمايشگاه شركت هاي تخصصي و فني در حوزه هاي مختلف در كنار هم ديگر قرار گرفتند فرصتي است براي تبادل اطلاعات و به اشتراك گذاشتن تجربه و مسائل علمي كه مي تواند نيازهاي كشور را در حوزه صنعت فولاد تامين كند.
وي در بازديد از غرفه هاي اين نمايشگاه ضمن ابراز اميدواري افزود: در سطح كشور مرز توليد 30ميليون تن فولاد را پشت سر گذاشته و در حال حاضر فعالين اين حوزه در خصوص دريافت سهميه مواد اوليه با هم رقابت مي كنند.
مديرعامل سازمان منطقه آزاد كيش با بيان اينكه رشد صنعت فولاد كشور رو به افزايش است، اظهار داشت: مواد اوليه خام به چرخه ايجاد ارزش افزوده وارد شده است كه اين موضوع يك ظرفيت و نقاط قوتي در صنعت فولاد كشور محسوب مي شود.
وي در خصوص شركت هاي دانش بنياني كه در اين نمايشگاه مسؤوليت نوآوري هاي صنعت فولاد را بر عهده دارند، افزود: مركز نوآوري كيش از شركت هاي دانش بنياني كه در حوزه فولاد فعاليت مي كنند با تاييد انجمن فولاد و مراكز ذيربط مورد استقبال و حمايت سازمان منطقه آزاد كيش قرار خواهند گرفت.
مظفري استقرار شركت هاي دانش بنيان در جزيره كيش را يك اقدام ارزشمند و تاثيرگذار معرفي كرد و گفت: اين اقدام يك آغاز و امتياز خوبي است براي شركت هايي كه نياز به مبادله، تردد و نشست هاي مشترك با خارجيان دارند و كيش از اين نظر منطقه مناسبي است و زيرساخت هاي مورد نياز در حوزه فناوري فراهم شده است.
رئيس هيئت مديره سازمان منطقه آزاد كيش خاطرنشان ساخت: از شركت هايي كه در حوزه فولاد به صورت كنسرسيومي، شركت دانش بنيان حضور موثر و مستمر دارند استقبال مي كنيم و سازمان منطقه آزاد كيش تمام امتيازاتي كه براي شركت هاي دانش بنيان در نظر گرفته براي فولاد نيز اختصاص داده خواهد شد.
مظفري افزود: خوشبختانه جزيره كيش به دليل موقعيت و شرايط در حوزه پشتيباني فني و تخصصي از صنايع نفت و گاز يك نقش اساسي را ايفا مي كند و حضور شركت هاي دانش بنيان با اين محوريت مي تواند كمك جدي را به دنبال داشته باشد.

منبع: ایسنا
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب