عليرضا رزم حسيني وزير صنعت، معدن و تجارت شد

عليرضا رزم حسيني وزير صنعت، معدن و تجارت شد

عليرضا رزم حسيني با كسب 175راي موافق توانست از مجلس يازدهم راي اعتماد بگيرد و به عنوان وزير صنعت، معدن و تجارت انتخاب شود.

وزیر صمت

در پايان بررسي صلاحيت عليرضا رزم حسيني به عنوان وزير پيشنهادي صنعت، معدن و تجارت و پس از سخنان نمايندگان موافق و مخالف، نمايندگان با تصدي وي به عنوان وزير صمت موافقت كردند.
بر اين اساس از 264 نماينده حاضر در جلسه علني امروز 175 راي موافق، 80 راي مخالف به رزم حسيني داده شد و 9 نفر راي ممتنع دادند.
اسحاق جهانگيري معاون اول رييس جمهوري امروز در جلسه راي اعتماد رزم حسيني در مجلس شوراي اسلامي حضور يافت.

وزير صنعت، معدن و تجارت در يك نگاه

عليرضا رزم حسيني متولد ۱۳۴۰ در كرمان است؛ وي تحصيلكرده كارشناسي علوم اقتصادي و بازرگاني از دانشگاه شهيد باهنر كرمان است.
وزير جديد صنعت، معدن و تجارت دي ماه ۱۳۹۷ با حكم وزير كشور در مشهد به عنوان استاندار خراسان رضوي منصوب شد و همچنين استاندار استان كرمان در دولت يازدهم و سال ابتدايي دولت دوازدهم بوده ‌است.
وي طي سال‌هاي جنگ ايران و عراق در عمليات‌هاي امام مهدي در سال ۱۳۵۹ جبهه سوسنگرد و عمليات ثامن الائمه، بيت‌المقدس، فتح‌المبين، رمضان، بدر و خيبر حضور داشته‌است. وي از بنيان ‌گذاران مهندسي مخابرات عمليات جنگ در جبهه‌هاي جنوب بود و از هم‌رزمان سرداران احمد كاظمي، حسين خرازي، احمد متوسليان و هم‌رزم و دوست حسن باقري بوده‌است.
رزم‌حسيني قائم‌ مقام فرمانده لشكر ۴۱ ثارالله كرمان )شهيد قاسم سليماني) و جانشين عمليات قرارگاه خاتم‌الانبيا در دوران جنگ بود و در عمليات خيبر جانباز شد و نشان فتح از سوي مقام معظم رهبري دريافت نموده است؛ وي همچنين پس از جنگ، اقدام به پايه‌ گذاري بنياد حفظ آثار و ارزش‌هاي دفاع مقدس كرد.

از سوابق اجرايي رزم‌ حسيني در بخش خصوصي مي‌توان به موارد زير اشاره كرد:

هيئت مديره شركت سرمايه‌گذاري و توسعه استان كرمان
مدير عامل و رياست هيئت مديره مجتمع صنعتي كرمان
مدير عامل شركت ماشين‌آلات راه‌سازي كرمان
مشاور بازرگاني بنياد مستضعفان و جانبازان
رياست هيئت مديره شركت صنايع فلزي آلياژ كاران دوهزار
مدير عامل شركت تكنوپروم (ويرجين ايلند)
مدير عامل شركت تكنوپروم جنرال تريدينگ
مدير عامل شركت ماشين‌آلات راه‌سازي كاترپيلار
نايب رئيس انجمن توليدكنندگان و واردكنندگان ماشين‌آلات ساختماني و معدني كشور
رياست مجمع شركت آستانه ريل
رئيس هيئت مديره و مديرعامل شركت هميار ماشين


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب