رشد چشمگیر تولید فولاد ایران و جهان

رشد چشمگیر تولید فولاد ایران و جهان

تولید فولاد خام جهان در سه ماه پایانی سال میلادی گذشته به ۴۴۱.۱ میلیون تن بالغ شد که ۴.۵ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۱۸ رشد داشت. آسیا طی این مدت ۳۱۲.۹ میلیون تن فولاد تولید کرد که هفت درصد بالاتر از مدت مشابه سال گذشته بود. تولید اتحادیه اروپا با دو درصد کاهش، ۴۲.۳ میلیون تن و تولید آمریکای شمالی با چهار درصد افزایش، ۳۰.۷ میلیون تن بود.

ایران در دسامبر 2019،  ۲.۲۳۵ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که در مقایسه با ۱.۸۶۶ میلیون تن در دسامبر سال میلادی گذشته، ۱۹.۷ درصد رشد نشان داد. همچنین تولید ایران در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۹ به ۶.۲۲۳ میلیون تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۷.۱ درصد بالاتر بود.

چین که بزرگترین فولادساز جهان است، در دسامبر ۸۰.۳ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۱۰ درصد بر مبنای سال به سال رشد داشت. تولید هند با یک درصد کاهش، به ۴.۹ میلیون تن رسید و ژاپن ۹.۱ میلیون تن فولاد تولید کرد که نسبت به دسامبر سال ۲۰۱۸ تغییری نداشت. تولید فولاد خام کره جنوبی با ۲.۸ درصد افزایش، ۶.۳ میلیون تن بود.

در اتحادیه اروپا، ایتالیا ۲.۳ میلیون تن فولاد خام در دسامبر تولید کرد که ۰.۳ درصد نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۱۸ کاهش داشت داشت. تولید فرانسه با ۲.۳ درصد افزایش، ۱.۴ میلیون تن بود و اسپانیا ۱.۴ میلیون تن فولاد تولید کرد که ۵.۹ درصد رشد سالانه نشان داد.

آمریکا در دسامبر ۷.۸ میلیون تن فولاد خام تولید کرد که ۵.۷ درصد رشد سالانه داشت.

تولید فولاد ترکیه در دسامبر به سه میلیون تن رسید که ۱۱.۷ درصد در مقایسه با دسامبر سال ۲۰۱۸ کاهش داشت.
 

فولاد ایران و جهان

 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب