عرضه كل توليد فولاد كشور در بورس كالاي ايران

عرضه كل توليد فولاد كشور در بورس كالاي ايران

در جلسه دیروز ستاد هماهنگي اقتصادي دولت كه با رياست رييس جمهور برگزار شد، گزارش وزارت صمت در خصوص توليد فولاد در كشور ارائه و مقرر شد براساس تصميمات ستاد هماهنگي اقتصادي دولت، كليه محصولات توليدكنندگان در بورس كالا عرضه و فولاد مورد نياز كارخانجات بزرگ نظير خودروسازان به قيمت بورس كالا تامين شود. در عين حال وزارت صمت موظف شد با هماهنگي ساير دستگاه هاي مرتبط در دولت زنجيره توليد، توزيع و قيمت فولاد را مديريت كند.

بازار فلز

در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت، پس از ارائه گزارش دستگاه هاي مرتبط در خصوص تامين گندم كشور و اقدامات صورت گرفته براي تداوم خودكفايي و ارائه به صرفه تر نان به مردم، قيمت خريد تضميني گندم كه پيش از اين در شوراي اقتصاد مورد تاييد قرار گرفته بود، براي سال زراعي آينده، ۴ هزار تومان تعيين شد.
روحاني رئيس جمهور روز سه شنبه در جلسه ستاد هماهنگي اقتصادي دولت، هدايت و مديريت نقدينگي را به عنوان اولويت اول اقتصاد كشور مورد تاكيد قرار داد و گفت: همه بخش هاي دولت از تمامي روش ها و ظرفيت ها در اين موضوع براي كنترل تورم و هدايت منابع به سمت توليد استفاده كنند.
رئيس جمهور به موضوع تامين ارز براي كالاهاي ضروري و معيشتي مردم و مواد اوليه كارخانجات، در راستاي استمرار جريان توليد اشاره كرد و افزود: با توجه به اقدامات انجام شده در جهت تحقق اهداف صادراتي و بازگشت ارز حاصل از آن به چرخه اقتصاد كشور، همكاري نزديك تر با همسايگان و بازارهاي هدف صادراتي، در راستاي تامين نيازهاي ارزي توليدكنندگان مورد توجه قرار گرفته است.
روحاني همچنين ايجاد توازن در بودجه، بدون خلق نقدينگي و پولي كردن كسري را يكي از سياست هاي مهم دولت برشمرد و با اشاره به هدف دشمنان براي بر هم زدن توازن بودجه از طريق فشار حداكثري و كاهش درآمدهاي نفتي تاكيد كرد: با تدابير اتخاذ شده، خصوصا فروش اوراق خزانه به عنوان يك روش منطقي و مقبول در اقتصادهاي جهان اجازه نداديم كسري بودجه باعث افزايش نقدينگي و تورم بر جامعه در سال جاري شود.
در اين جلسه همچنين گزارش وزارت صمت در خصوص توليد فولاد در كشور ارائه و مقرر شد بر اساس تصميمات ستاد هماهنگي اقتصادي، كليه محصولات توليدكنندگان در بورس كالا عرضه و فولاد مورد نياز كارخانجات بزرگ نظير خودروسازان به قيمت بورس كالا تامين شود. در عين حال وزارت صمت موظف شد با هماهنگي ساير دستگاه هاي مرتبط در دولت زنجيره توليد، توزيع و قيمت فولاد را مديريت كند.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب