تخمین ذخیره معدنی ایران

برآورد میزان ذخیره معدنی ایران

اسماعیل خلیل زاده با اشاره به توسعه بخش تعاون اظهار داشت: خلق مزیت از امکانات موجود کشور و حداکثرسازی ارزش افزوده و ثروت آفرینی از همه منابع زیرزمینی و روزمینی و نیروی انسانی از مهم ترین دستاوردهایی است که با توسعه بخش تعاون حاصل می شود.

وی با تاکید بر ظرفیت های اقتصاد ایران، افزود: یکی از زیباترین اقتصادهای دنیا از لحاظ مزیت و استعدادهای تولید ثروت واقعی و حداکثرسازی ارزش افزوده در کشور وجود دارد و نیازی به ترحم دیگران هم نیست فقط باید هدف و وسیله را به درستی بشناسیم.

بخش تعاون کمک می کند ذخایر نفت و گاز ایران به تنهایی برای توسعه تولید ثروت کافی باشد اگر به جای چند محصول خام و نیمه خام، حدود دو هزار محصول نوین تولید کنیم.

نائب رئیس اتاق تعاون ایران، بخش تعاونی را بهشت فرصت های اقتصادی و ایران را بهشت منابع و مواد معدنی توصیف و عنوان کرد: شناسایی بیش از ۶۸ ماده معدنی در ایران زمینه بسیار مستعدی برای توسعه این بخش فراهم کرده است.

ارزش ذخایر معدنی ایران براساس برآوردهای اولیه ۸۰۰ میلیارد دلار است که با اکتشاف های جدید این رقم تا یک هزار و ۴۰۰ میلیارد دلار برآورد می شود. هم اکنون ایران با داشتن ۳۰ میلیارد تن ذخایر کشف شده و ۳۰ میلیارد تن ذخایر بالقوه در میان ۱۵ قدرت معدنی جهان قرار دارد.

بر اساس گزارشی از جهان صنعت نیوز، خلیل زاده تصریح کرد: ظرفیت های مشابه در زیربخش های مختلف اقتصاد ایران کم نیست، از صنعت نفت گرفته تا صنایع نساجی، از دامپروری تا مرغ داری، از پروش ماهی گرفته تا صنعت قطعه سازی کشور، همه و همه نیازمند عزم جدی است تا ظرفیت های بالقوه آن ها فعال شود، بخش تعاون می تواند در همه این عرصه به تولید ثروت پایدار کمک کند (الگوی تعاونی ها تخصصی مهندسان صنعتی و معدنی).

وی در پایان خاطرنشان کرد: اجرای کامل سیاست های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی برای استقرار اقتصاد شایسته بخش تعاونی مهم است و باید مسئولیت ها به بخش مردمی واگذار شود تا اقتصاد کشور با عبور از تحریم به بن بست نرسد.

همچنین جمعیت جوان و تحصیل کرده دانشگاهی بزرگ ترین مزیت برای ایجاد و توسعه تعاونی های تخصصی و عمومی است که ظرفیتی پایان ناپذیر محسوب می شود و اقتصاد تعاونی اگر رویکردی دانش بنیان پیدا کند، همه سیاست ها مبتنی بر رونق پایدار تولید خواهد بود.
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب