ميزگرد تخصصي چالش‌هاي بازار فلزات غيرآهني

ميزگرد تخصصي چالش‌هاي بازار فلزات غيرآهني

سومين همايش و نمايشگاه چشم‌انداز صنايع فلزات غيرآهني ايران و فناوري‌هاي وابسته با نگاهي به توليد و بازار هفتم، هشتم و نهم مهر امسال در تهران برگزار مى‌شود. در اين هم‌انديشى صنعتى با حضور تصميم‌سازان، صاحب‌نظران، كارشناسان و فعالان صنايع غيرآهنى (آلومينيوم، مس، سرب، روى و طلا) قرار است فرصت‌ها و چالش‌هاى اين حوزه با نگاهى به توليد و بازار بررسى شود.

مجله فلز

در كنار برگزاري اين همايش ميزگردهاي تخصصي نيز براي بررسي چالش‌ها و مشكلات اين صنايع نيز برگزار مي‌شود تا به اين طريق فعالان اين بخش بتوانند در كنار همايش به راهكارهايي براي عبور از چالش‌ها دست پيدا كنند. در اين زمينه در اولين روز اين همايش دو ميزگرد تخصصي بررسي ساختار كلان مديريت صنعت، معدن و تجارت كشور و چالش‌هاي بازار فلزات غيرآهني مدنظر قرار گرفته‌اند كه با حضور كارشناسان هر دو بخش مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت.
برگزاري همايش‌هاي صنعتي و تجاري در جهان علاوه ‌بر آنكه فرصتي را براي تبادل اطلاعات و معرفي دستاوردها فراهم مي‌كند، فضايي مناسب براي فعالان صنعتي و كارشناسان و فعالان بازار به‌وجود مي‌آورد تا در گفت‌وگوي مستقيم با يكديگر به تعامل سازنده دست پيدا كنند.
در اين خصوص با رصد دقيق اين حوزه و ارتباط پيوسته با مديران تصميم‌گير و تصميم‌ساز، اقدام به برگزارى همايش و نمايشگاه صنايع غيرآهنى و فناورى‌هاى وابسته كرده است. به همين منظور در دومين ميزگرد تخصصي اين همايش كه در روز اول برگزار مي‌شود. چالش‌هاي بازار فلزات غيرآهني مورد ارزيابي قرار مي‌گيرد. در اين ميزگرد سه محور اهميت اكتشافات در توسعه صنايع فلزي غيرآهني، بررسي مسئوليت و مديريت كلان اكتشاف در كشور و احياي معادن كوچك و متوسط، چالش‌ها و فرصت‌ها مورد ارزيابي قرار خواهند گرفت.
در اين ميزگرد عليرضا شهيدي رئيس سازمان زمين شناسي و اكتشافات معدني كشور، فريد دهقاني رئيس صندوق بيمه سرمايه‌گذاري فعاليت‌هاي مدني، علي اصغرزاده مدير اكتشافات سازمان توسعه و نوسازي معادن و صنايع معدني ايران (ايميدرو)، سيدرضا عظيمي مدير اجرايي و دبير شوراي هماهنگي طرح احيا، فعال‌سازي و توسعه معادن كوچك مقياس شركت تهيه و توليد مواد معدني ايران و بهروز رحمتي معاون توسعه و اكتشافات شركت ملي مس ايران حضور خواهند داشت.
هريك از فلزات غيرآهنى داراى اهميت منحصر به فردى هستند و با توجه به شرايط كنوني رفع چالش‌هاي اين فلزات مي‌تواند رشد توليد اين فلزات را به همراه داشته باشد. ارتباط مستقيم صنايع استراتژيكى نظير صنايع هواپيماسازى و خودروسازى، صنعت برق و صنعت ساختمان و... با اين حوزه سبب شده كه سالانه همايش‌ها و نمايشگاه‌هاى تخصصى مختلفى در اين بخش برگزار شوند كه از حيث ابعاد و ميزان مشاركت درخور توجهند. هم كشورهاى توليدكننده و هم مصرف‌كنندگان عمده اين فلزات به صورت پيوسته سعى در گسترش ميزان نفوذ خود در بازارهاى بين‌المللى دارند و اين مهم جز با تبادل آخرين دستاوردها ممكن نخواهد بود. دعوت از سخنرانان و ميهمانان خارجى، برگزارى ميزگردها و كارگاه‌هاى آموزشى وجه اصلى تمايز اين رويداد محسوب مى شوند.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب