شركت Vale معاملات سنگ آهن را از طريق بلاكچين انجام مي دهد

شركت Vale معاملات سنگ آهن را از طريق بلاكچين انجام مي دهد

شركت استخراج سنگ معدن Vale و شركاي آن توانستند اولين فروش سنگ آهن خود را از طريق بستر بلاكچين به انجام رسانند.

مجله بازار فلز

به نقل از وب سايت معدن Vale، اين شركت بالغ بر ۱۷۶ هزار تن سنگ آهن به Nanjing Iron & Steel فروخته و مواد را از مالزي به چين ارسال كرده است. Vale و شركاي آن براي صدور اعتبارنامه از بستر بلاكچين كانتور -Contour- استفاده كردند. اسناد حمل و نقل، بارنامه الكترونيكي و فهرست تمام كالاهاي حمل شده از طريق بستري مبتني بر وب به نام essDOC CargoDocs بررسي شد. طبق اعلام ساز و كار، اين بخش از خدمات شركت، امنيت نهايي در معامله را با قابليت پيگيري و مشاهده وضعيت لحظه به لحظه مستندات سهامداران موجود در فناوري بلاكچين، تضمين مي كند. در ادامه اعلاميه اين شركت خاطرنشان شده است كه استفاده از بستر بلاكچين، به شدت ايميل ها و مدارك مبادله بين طرفين را كاهش مي دهد. اين شركت در ادامه گفت:
اين مرحله اي مهم در جهت ديجيتالي شدن فرايند فروش و تجارت است كه باعث ايجاد نوآوري در معاملات سنتي و با كاغذبازي مي شود، هم چنين به ارائه خدمات بهتر به مشتريان و پيش بيني در زنجيره ارزش فلزات كمك مي كند.
لازم به يادآوري است كه همواره غول هاي استخراج به دنبال استفاده از بلاكچين براي كاهش ناكارآمدي حمل و نقل بوده اند. گروه پيشرو BHP، در ماه مه اعلام كرد كه اميدوار است اولين فروش سنگ آهن بلاكچين خود را با Baosteel كامل كند. اين شركت مدت هاست كه به اين فناوري علاقه مند است و براي تحقيقي بر روي سوخت هاي زيستي پايدار، يك نسخه آزمايشي با شركت حمل ونقل ژاپني به نام NYK انجام داده است.

منبع: دنياي معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب