مدیرعامل تسلا: تا می‌توانید نیکل استخراج کنید

مدیرعامل تسلا: تا می‌توانید نیکل استخراج کنید

در جریان کنفرانس‌های تلفنی سه ماهه اخیر تسلا، ایلام ماسک مدیرعامل شرکت این شرکت از معدن‌داران خواست تا به سرمایه‌گذاری پایدار در تولیدات نیکل بیاندیشند چرا که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش وسایل نقلیه در چند سال آینده شاهد کمبود این فلز باشیم.
گروه گیگا متالز از شرکت‌هایی است که در حوزه‌های معدنی و تامین مواد اولیه شرکت‌ فعالیت دارد از این روز مدیرعامل شرکت تسلا از گروه گیگامتالز درخواست کرده بود تا درباره تامین منابع پایدار مواد اولیه خود یعنی نیکل برای ساخت وسایل نقلیه الکتریکی پاسخ روشنی به این شرکت بدهد. به همین منظور گروه گیگامتالز عنوان کرد که یک پروژه معدنی کانادایی و یک پروژه‌ دیگر با عنوان Giga’s own Turnagain که مقررات زیست‌ محیطی را نیز رعایت می‌کنند می‌توانند به عنوان منبع مناسبی از نیکل برای تولید وسایل نقلیه الکتریکی این شرکت باشند.

نیکل + بازار فلز

کبالت عنصری مهم در تولید باتری

گروه گیگامتالز صد در صد از مالکیت پروژه Turnagain در کانادا را بر عهده دارد. طبق گزارش‌ها، Turnagain از جمله بزرگترین پروژه‌های نیکل سولفید توسعه نیافته در جهان است و طبق آزمایش‌های متالورژی صورت گرفته رسوب قابل توجهی از نیکل با کیفیت بالا را دارا بوده و می‌توان از آن در ساخت باتری‌های لیتیوم یونی استفاده کرد. همچنین این سایت معدنی از ذخایر کبالت که از یکی از عناصر مهم در تولید باتری به شمار می‌رود نیز برخوردار است.
اهمیت بهره‌برداری از معدن Turnagain تنها به این دلیل نیست که از منابع سرشاری برخوردار است، بلکه ضوابط و قوانین زیست محیطی معادن نیکل در کشور کانادا نیز اهمیت دارد. اما هدفی که گیگامتالز به دنبال آن است حرکت به سمت معادن carbon-neutral است.
مارتین ویدرا رئیس شرکت گیگا متالز می‌گوید: ما این هفته پروژه‌ خود را به روزرسانی کردیم. به همین منظور ما قصد داریم تا از شبکه انرژی پاک BC Hydro استفاده کنیم. هرچند که انتخاب این گزینه از هزینه‌های بیشتری نسبت به دیگر انتخاب‌ها برخوردار خواهد بود اما این مسیر درستی است که به ما به دنبال آن خواهیم رفت چرا که این تحقیقات هیجان‌انگیز یک امر زیربنایی بوده و در صورت اجرا می‌تواند به اهداف ما در میزان اندازه‌گیری جذب کربن کمک کند.
شرکت گیگامتالز امیدوار است با بهره‌برداری درست از معدن کربن خنثی منابع جذابی از کبالت و نیکل را برای شرکت‌های پیشرو که در خط مقدم انقلاب وسایل نقلیه الکترونیکی تبدیل کند.
شرکت‌هایی مانند تسلا تنها تمرکز خود را بر بازار فروش خودروهای برقی نمی‌گذارند بلکه به نظر می‌رسد این شرکت‌ها یک مسئولیت اخلاقی درباره تمامی زنجیره تولید را نیز مد نظر قرار می‌دهند.
گروه De Beers در حال انجام یک پروژه تحقیقاتی با عنوان ground-breaking است که هدف از اجرای آن انجام پروژه کربن خنثی در برخی از عملیات‌های این شرکت تا ۵ سال دیگر است.

تماس تسلا برای نیکل

در جریان کنفرانس‌های تلفنی سه ماهه اخیر تسلا ایلان ماسک مدیرعامل شرکت این شرکت از معدن‌داران خواست تا به سرمایه‌گذاری پایدار در تولیدات نیکل بیاندیشند چرا که پیش‌بینی‌ها نشان می‌دهد با توجه به افزایش وسایل نقلیه در چند سال آینده شاهد کمبود این فلز باشیم. بنابر تحقیقات شرکت Wood Mackenzie انتظار می‌رود میزان نیکل مصرفی در باتری خودروهای برقی بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ حدود ۶۴ درصد افزایش یابد.
مدیرعامل شرکت تسلا گفت: دوباره تاکید می‌کنم لطفاً هر شرکت معدنی که در آنجا قرار دارد نیکل بیشتری استخراج کند. در هر کجای جهان که نیکل وجود دارد استخراج انجام شود و فرصت‌ها را نباید از دست داد. در این صورت در جایگاهی قرار دارید که پنج سال پیش آن را تجربه کرده‌اید. استخراج نیکل باید با میزان بالا و به طور مشخصی با رعایت مقررات زیست محیطی همراه باشد. شرکت تسلا با استخراج‌کنندگان معدن نیکل در صورتی که در مسیر رعایت مقررات زیست محیطی حرکت کنند قرارداد بزرگ و طولانی مدت منعقد خواهد کرد. امیدوارم این پیامی برای همه شرکت‌های معدنی باشد که "لطفاً نیکل استخراج کنید". درحال‌حاضر منبع باتری تسلا از شرکت‌های کشورهای کره‌جنوبی و ژاپن تامین می‌شود. که هر کدام از این کشورها نیکل را به صورت غیرمستقیم از معدن‌داران در یک زنجیره تامین طویل خریداری می‌کنند. درحال‌حاضر تسلا افشا نمی‌کند که معدن‌داران نیکل چه مشکلاتی در زنجیره تامین دارند.

گیگامتالز به مدیرعامل تسلا پاسخ داد

مارک جارویس مدیرعامل شرکت گیگامتالز در پاسخ به درخواست مدیرعامل تسلا مبنی بر تامین نیکل مورد نیاز گفت: در صورتی که می‌خواهید نیکلی با نگاه بر حفظ محیط‌زیست داشته باشید فکر می‌کنم که به ذخایر سولفید کشورهای تراز اول مانند کانادا و استرالیا که در حوزه‌های قضایی تراز اول هستند نگاهی بیاندازید. کانادا دارای چندین ذخایر نیکل سولفید و معادن روباز در مقیاس خیلی بزرگ است که برخی از آن‌ها در انتظار بهره‌برداری می باشد. از جمله آنها می‌توان به ذخایر Canada Nickel’s Crawford  یا  Waterton’s Dumont و ذخایر Turnagain اشاره کرد. کانادا سخت‌ترین مقررات زیست محیطی در جهان را دارد، بنابراین اگر نیکل خود را از کانادا خریداری می‌کنید، این اطمینان را خواهید یافت که این بخش از زنجیره تولید شما مطابق با مسئولیت‌های اخلاقی مد نظر شما است.
کانادا می‌تواند به عنوان یک کشوری که از ظرفیت خوبی برخوردار است برای تامین نیکل مورد نیاز شرکت تسلا به شمار رود.

منبع: گسترش‌نیوز
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب