افزايش ۱ تا ۲ ميليون توماني قيمت تير آهن طی چند روز گذشته

افزايش ۱ تا ۲ ميليون توماني قيمت تير آهن طی چند روز گذشته

رئيس اتحاديه فروشندگان آهن و فولاد با اعلام اينكه مگر مي شود تيرآهن چند روزه يك تا دو ميليون تومان گران شود، گفت: ما به نحوه توزيع محصولات فولادي در بورس كالا انتقاد داريم اين موضوع را چندين بار اعلام كرده ايم اما هنوز به نتيجه اي نرسيده ايم.

بازار فلز

حميدرضا رستگار، با اشاره به اينكه بازار محصولات فولادي و آهن با تصميمات غيركارشناسي و اشتباه هر روز باهرج و مرج بيشتري روبرو مي شود، اظهار داشت: هر گونه تغييرات قيمتي در حوزه ارز تاثيرات مستقيم خود را بر بازار مي گذارد كه اين موضوع اصلا قابل قبول نيست.
وي با اشاره به اينكه هنوز خريد و فروش محصولات فولادي در بورس كالا با ابهامات زيادي همراه است، گفت: تصميمات غيرواقعي است و فقط دولت به صورت مقطعي اقدام به سركوب قيمتي مي كند.
رئيس اتحاديه فروشندگان آهن با انتقاد از اينكه برخي از توليدكنندگان خودشان توزيع كننده شده و محصولات خود را با چندين برابر قيمت در بازار به فروش مي رسانند، افزود: در بخش ورق توليدكننده بيش از سهميه خود محصول دريافت كرده و به جاي عرضه تمام محصولات در بورس كالا بخشي از آن را در بازار آزاد آن هم از 40 تا50 درصد گرانتر به فروش مي رساند. جالب اينجاست هيچ مرجعي نيز برخوردي با آنها نداشته و فقط قيمت ها به صورت سليقه اي از سوي توليدكنندگان اعلام مي شود.
رستگار در ادامه صحبتهاي خود گفت: ميلگرد 10 روز پيش 10 هزار تومان بود اما امروز به كيلويي 11 هزارو 500 تومان رسيده است شمش نيز 8 هزار تومان بود اما امروز 10 هزار تا 11 هزار تومان عرضه مي شود. نكته قابل تامل ايجاست برخي از فروشندگان و حتي توليدكنندگاني كه وارد بازار شده اند محصولات را بيش از اين رقم ها عرضه كرده و همين امر بازار را با قيمتهاي قابل تاملي روبرو ساخته است.
وي با اعلام اينكه مگر مي شود تيرآهن چند روزه يك تا دو ميليون تومان گران شود، گفت: ما به نحوه توزيع محصولات فولادي در بورس كالا انتقاد داريم اين موضوع را چندين بار اعلام كرده ايم اما هنوز به نتيجه اي نرسيده ايم نظام توزيع مشكل دارد و همين امر عاملي شده تا در بازار نوسانات قيمتي روند صعودي را طي كند.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب