صعود يك پله اي كشور در توليد فولاد

صعود يك پله اي كشور در توليد فولاد

معاون وزير صمت ضمن اشاره به صعود يك پله اي كشور در توليد فولاد گفت: ايران در توليد آهن اسفنجي در رتبه نخست دنيا قرار گرفت.

مجله بازار فلز

خداداد غريب پور صبح دیروز در جمع خبرنگاران ضمن اشاره به حمايت از 10 مقاله پژوهشي در حوزه سنگ هاي قيمتي اظهار داشت: در پنج ماهه امسال در شمش فولاد 9 درصد، در آهن اسفنجي 12 درصد، در محصولات فولادي پنج درصد رشد داشتيم به نحوي كه ميانگين فولاد ما در شش ماهه اول سال 2020 ميلادي 10.2 درصد رشد داشته است.
وي با بيان اينكه توليد فولاد ايران بيشترين رشد در دنيا را داشت، افزود: ما در سال گذشته با توليد دو ميليون و 400هزار تن فولاد از رتبه دهم به رتبه نهم ارتقاء پيدا كرديم و بالاتر از كشورهاي ديگر قرار ديگر قرار گرفتيم و در آهن اسفنجي نيز در شش ماهه نخست سال ميلادي با توليد 15ميليون تن در رتبه نخست دنيا قرار گرفتيم و علي رغم تحريم و شرايط كرونا توليدات ما به معني واقعي جهش داشت و اين موضوع نيز ادامه دارد.
معاون وزير صمت با بيان اينكه در صادرات مس افزايش صادرات و در صادرات فولاد به دليل افزايش مصرف داخلي شاهد كاهش بوديم، ابراز داشت: اميد است تا با تلاش هاي صورت گرفته ميزان صادرات بهتر از شرايط قبل شود؛ در حوزه فولاد محصولات مختلفي صادر مي شود به نحوي كه محصولاتي بالاي 500 دلار نيز صادرات داريم.
وي با بيان اينكه صادرات محصولات فولادي ما در كشور به صورت ميانگين چهار ميليارد دلار است، گفت: 160 درصد رشد اكتشافات كشور در سال هاي 97 و 98 را نسبت به كل اكتشافات صورت گرفته شاهد بوديم و نزديك به 40هزار ميليارد تومان افزايش سرمايه گذاري را در صنايع بزرگ شاهد بوديم و در بعد تامين مالي نيز افزايش سرمايه صندوق بيمه فعاليت هاي مردمي از 150 ميليارد تومان به 500 ميليارد تومان ارتقاء داشتيم.
غريب پور با بيان اينكه رويكرد ما رسيدن به يك ميليون متر حفاري است، تصريح كرد: اين مهم اقدام بزرگي است و در نظر داريم با برنامه ريزي هاي صورت گرفته در كوتاه مدت به اين مهم دست پيدا كنيم كه تحقق آن از اهداف مهم محسوب مي شود.
وي با بيان اينكه در حوزه حمل و نقل ريلي، جاده اي و بندر نيازمند 9 ميليارد يورو اعتبار است، تاكيد كرد: صنايع بزرگ در اين زمينه ورود پيدا كرده است و خوشبختانه اتفاقات خوبي اتفاق افتاده است و كارهاي زيربنايي بزرگي صورت پذيرفته است.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب