رشد 9 درصدی شمش فولادي در چهار ماهه اول

رشد 9 درصدی شمش فولادي در چهار ماهه اول

توليد شمش فولادي در چهار ماهه نخست امسال با رشد ۹ درصدي نسبت به عملكرد دوره مشابه پارسال به رقم ۹ ميليون و ۴۸۳ هزار تن رسيد.

بر پايه جداول آماري انجمن توليدكنندگان فولاد ايران، ميزان توليد شمش فولاد در چهار ماهه نخست پارسال برابر با هشت ميليون و ۶۸۳ هزار تن بود.
امسال انتظار مي رود توليد فولاد كشور به حدود ۳۰ ميليون تن برسد كه از اين رقم بيش از ۱۰ ميليون تن راهي بازارهاي صادراتي خواهد شد.
بر پايه آمار مورد بررسي از مجموع شمش فولاد توليدي سهم بيلت و بلوم با پنج ميليون و ۵۶۲ هزار تن در دوره اين گزارش رشد هشت درصدي نسبت به مدت مشابه در سال ۹۸ داشت.
ميزان توليد بيلت و بلوم در چهار ماهه ابتدايي سال ۹۸ به رقم پنج ميليون و ۱۲۸ هزار تن رسيده بود.
علاوه بر اين شمش اسلب توليدي نيز در چهارماهه نخست امسال با افزايش ۱۰ درصدي نسبت به دوره مشابه سال گذشته به سه ميليون و ۹۲۱ هزار تن رسيد، در حالي كه چهارماه نخست سال ۹۸ به ميزان سه ميليون و ۵۵۵ هزار تن توليد شده بود.

رشد پنج درصدي توليدات استیل

بر اساس آمارهاي مورد بررسي در دوره چهارماهه نخست امسال توليدات استیل به رقم هفت ميليون و ۲۵۷ هزار تن رسيد كه افزايش پنج درصدي در مقايسه با چهارماهه ابتدايي پارسال را نشان مي دهد.
ميزان توليدات استیل در چهارماهه نخست سال گذشته رقم ۶ ميليون و ۹۳۰ هزار تن بود.
ورق گرم و ميلگرد از جمله اقلام استیل است كه علاوه بر بازار داخلي، رويكرد صادراتي دارد و كشورهاي همسايه از مشتريان اصلي محسوب مي شوند.

افزايش توليد ۱۲ درصدي آهن اسفنجي

افزايش توليد ۱۲ درصد آهن اسفنجي در دوره چهار ماهه ابتدايي امسال با رقم ۱۰ ميليون و ۵۸۱ هزار تن محقق شد، درحالي كه در دوره مشابه سال ۹۸ توليد آن بالغ بر ۹ ميليون و ۴۶۸ هزار تن ثبت شده بود.
ايران در سال هاي اخير به عنوان دومين توليدكننده آهن اسفنجي جهان پس از هندوستان محسوب مي شود.
بهره برداري از هفت طرح فولاد استاني كه هريك داراي ظرفيت ۸۰۰ هزار تني در زمينه توليد آهن اسفنجي دارند، از جمله دلايل رشد جايگاه ايران در اين بخش به حساب مي آيد.
ايران در افق چشم انداز ۱۴۰۴ دستيابي به ظرفيت ۵۵ ميليون تن را برنامه ريزي كرده كه بيش از ۷۰ درصد اين برنامه تاكنون تحقق يافته است.

منبع: ایرنا
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب