افزایش ۴۹ درصدي توليد شمش آلومينيوم تا پايان تيرماه

افزایش ۴۹ درصدي توليد شمش آلومينيوم تا پايان تيرماه

وزارت صمت: چهارماهه امسال توليد شمش آلومينيم بالاترين ميزان رشد عملكرد در بين توليدات تحت پوشش اين وزارتخانه را به خود اختصاص داد و رقم ۴۹ درصد را ثبت نمود.

آلومینیم+بازار فلز

توليد شمش آلومينيم از ابتداي امسال تا پايان تيرماه در مقايسه با مدت مشابه سال گذشته افزايش بازدهي ۴۹ درصدي داشته است.
توليد شمش آلومينيم در فروردين ماه امسال رقم ۳۱.۷ هزار تن را نشان داد و نسبت به ارديبهشت كه به رقم ۳۰.۷ هزار تن رسيد، كاهش ۳.۳ درصدي را ثبت نمود، اما آمار دو ماهه امسال توليد شمش به ميزان ۶۲.۴ هزار تن را نشان مي دهد و در مقايسه با دوره مشابه پارسال كه ۴۳.۵ هزار تن بود، رشد بازدهي به ميزان ۴۳.۴ درصد را به ثبت رساند.
آمار توليد شمش آلومينيم تا پايان سال ۹۷ منحصر به سه واحد ايرالكو (اراك)، هرمزال و المهدي (بندرعباس) بود، اما از سال گذشته با افتتاح واحد شمش ۴۰ هزار تني آلوميناي ايران (خراسان شمالي) و آلومينيم جنوب به ظرفيت ۳۰۰ هزار تن در فاز نخست (لامرد - فارس) روند رو به افزايش اين بخش شكل گرفت.
ارديبهشت ماه امسال آلومينيم جنوب (سالكو) به شكل رسمي افتتاح شد، اين مجتمع در منطقه ويژه صنايع انرژي بر لامرد "جنوب استان فارس و هم مرز با عسلويه" واقع شده و بخشي از گاز پايتخت گازي جهان را به برق و سپس به آلومينيم تبديل مي كند.
مجتمع آلومينيم جنوب قرار است در سه فاز به ظرفيت يك ميليون تن برسد كه در فاز نخست در مرحله اول با ظرفيت توليد ۱۰۰ هزار تن فعال شده و قرار است در دوگام ديگر به ظرفيت ۳۰۰ هزار تني دست يابد.
كارخانه هاي فعلي آلومينيم در ايران حداكثر ظرفيت ۱۴۷ هزار تني دارند. ارزش احداث اين پروژه به ۱.۲ ميليارد دلار مي رسد.

منبع: ايرنا
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب