استنلس استیل با وزن سبک

استنلس استیل با وزن سبک

ورق استیل و اطلاعات مربوط به این آلیاژ با ارزش موضوعی است که قصد داریم در مقاله امروز به بررسی آن بپردازیم. همانطور که در مقالات قبلی نیز به آن اشاره شد، ورق استیل جزو یکی از برترین و مهم‌ترین آلیاژهای فلزی مورد استفاده در صنایع مختلف است. 
این آلیاژ به واسطه کاربرد گسترده، عملکرد قوی، فراوانی مناسب، کیفیت بالا و وجود نمونه‌های مختلف در صنایع و نمونه‌های مختلفی در بازارهای متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد. استفاده‌ای که به نوبه خود به سود کارگزاران و سرمایه‌ گذاران فعال در این زمینه تا به اینجای کار تمام شده است. صنعت ماشین سازی یکی از برترین و درعین حال گسترده‌ترین صنایعی است که فولاد ضد زنگ در نمونه‌های مختلف در این صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

استیل با وزن سبک|بازار استیل 

چندی پیش در یکی از دانشگاه‌های کره جنوبی اطلاعاتی مبنی بر ساخت آلیاژی کاربردی برای صنایع ماشین سازی منتشر شد. این آلیاژ از جنس ورق استیل بود. البته از نظر مقیاس و درصد فلزات به کار رفته و فرایند ساخت آن این آلیاژ را می‌توان نسبت به سایر نمونه‌های قبلی در این زمینه متفاوت دانست. به همین دلیل تصمیم گرفتیم در مقاله امروز به بررسی ورق استیل جدیدا ساخته شده برای صنعت ماشین سازی بپردازیم. به نظر شما آیا ورق استیل جدید می‌تواند به عملکرد و امنیت ماشین‌ها اضافه کند؟ با ما همراه باشید.

ورق استیل چه کاربردی دارد؟

فولاد ضد زنگ یکی از آلیاژهایی است که در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد. این آلیاژ از فلزات مختلفی ساخته شده است. استفاده از نسبت و میزان مساوی از این فلزها از دلایلی است که ورق استیل توانسته به یکی از مقاوم‌ترین آلیاژهای فلزی در بازار تبدیل شود. البته نحوه ساخت و استفاده از ورق استیل بسته به عملکرد آن ممکن است متفاوت باشد اما در کل از این آلیاژ در شاخه و صنایع مختلفی استفاده می‌شود. از صنایع کاربردی و مناسب در این زمینه می‌توان به صنایع ساختمان سازی، ماشین سازی، راه سازی و سایر نمونه‌های بزرگ در بازار اشاره کرد. صنعت ماشین سازی از گذشته تا به امروز به لطف ورق استیل و سایر نمونه‌های مشابه موجود در آن توانسته به پیشرفت‌های بسیار زیادی برسد.

ورق استیل جدید برای صنعت ماشین سازی

بر اساس اطلاعاتی که از مجله جهانی ورق استیل تحت مقاله‌ای کوتاه به آن اشاره شد، دانشگاه علوم و تکنولوژی پوهانگ کره جنوبی تحت نظارت دکتر سانگ هیون کیم به ساخت آلیاژی جدید از جنس فولاد ضد زنگ برای صنایع ماشین سازی برسد. یکی از ویژگی‌های این استیل وزن پایین نسبت به نمونه‌های قبلی مورد استفاده در صنعت ماشین سازی هست. نکته جالب درباره این آلیاژ جدید، ارزان‌تر بودن این نمونه نسبت به نمونه‌های قبلی است. 
مشخصه‌ای که می‌تواند خبر خوشی برای تولید کنندگان و خریداران فولاد و صنعت ماشین سازی باشد. ورق استیل جدید بر اساس اطلاعاتی که از طریق این مقاله منتشر شده، دارای میزان آلومینیوم بیشتر و ترکیبی متفاوت‌تر نسبت به نمونه‌های قبلی است. همچنین وجود ترکیبات بین فلزی یکی دیگر از مشخصه‌های مثبت این آلیاژ به حساب می‌آید.
گروهی از محققان تحت نظارت دکتر کیم در ترکیبات این ورق استیل نمونه‌های جدید و کاربردی زیادی پیدا کرده‌اند. یکی از این نمونه‌ها وجود ترکیبات شکننده اما سخت بین فلزی B2 در ساختار داخلی این آلیاژ است. مشخصه‌ای که به نوبه خود توانسته به میزان عملکرد و کیفیت این نمونه از استیل‌های ضد زنگ اضافه کند. این ترکیب به دلیل میزان آلومینیوم زیاد و فولاد کمتر باعث کاهش میزان آسیب در برابر ضربه می‌شود. همچنین این استیل از نظر ظاهری و شکل کلی از وزن کم و کیفیت بسیار بالاتری نسبت به سایر نمونه‌های موجود در بازار برخوردار است. میزان مقاومت در برابر چکش خواری و ضربه یکی از ویژگی‌های مثبت ورق استیل موردنظر برای صنایع ماشین سازی به حساب می‌آید.
در ترکیبات این استیل، نیکل اضافه شد. همچنین دمای بالا بر ترکیباتی نظیر آهن، آلومینیوم، منگنز و کربن باعث شده تا این استیل به میزان بسیار زیادی به قدرت، ظرافت و در عین حال کاربرد متفاوت در میان سایر نمونه‌های موجود در بازار برسد. نتیجه این ترکیبات و فرایندهای مختلف بر روی آن باعث به وجود آمدن آلیاژی بسیار قوی با وزن نسبتا پایین‌تر شد. 
در کل کیفیت این استیل و وزن پایین آن باعث شده تا وزن کلی ماشین تا بیش از 10 درصد کاهش داشته باشد. عاملی که به نوبه خود می‌تواند بر ظرافت و امنیت ماشین‌های تولید شده با این نمونه ورق استیل تولید شده بیش از پیش بیفزاید. از سال 2015 تبلیغات و در نهایت فروش این ورق استیل توسط کمپانی‌های بسیار بزرگ در زمینه تولید و فروش صنایع فلزی مانند POSCO آغاز شد.

جمع بندی

ورق استیل و استفاده گسترده آن در صنایع مختلف موضوعی بود که در مقاله امروز به بررسی آن پرداخته شد. همچنین این ورق استیل با کیفیت بالای خود توانسته در صنایع ماشین سازی باعث به وجود آمدن پیشرفت و دستاوردهای متعددی در این زمینه شود. آیا ورق استیل B2 می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای نسل‌های بعدی صنعت ماشین سازی باشد؟ 
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب