افزایش ۳۰ درصدی کیفیت ورق رنگی

افزایش ۳۰ درصدی کیفیت ورق رنگی

با گروه بندی کیفیت محصولات لوازم خـانگی رنگی در شرکت فولادمبارکه، کیفیت ورق‌های رنگی تولیدشده در این شرکت که در صنایع لوازم‌خانگی مورد استفاده قرار می‌گیرد، ۳۰درصد افزایش یافت. رئیس کنترل کیفیت ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه با بیان اینکه تمایل برای استفاده از ورق‌های پیش رنگ شده فولاد مبارکه برای تولید ملی لوازم خانگی روبه افزایش است، گفت: عواملی مانند تنوع رنگ، استحکام مناسب رنگ، قابلیت شکل‌دهی خوب، مقاومت خوردگی بالا و... از ویژگی‌های این نوع ورق است.

ورق رنگی

محمد نصراصفهانی با اشاره به اینکه ویژگی‌های سطحی مورد نیاز این محصول نظیر براق بودن، یکنواختی رنگ، عدم وجود فرورفتگی و برآمدگی و همچنین عاری بودن از هرگونه عیوب شکلی عواملی هستند که موجب حساسیت بالای بازرسی کیفیت این محصول می‌شود، افزود: به دلیل وجود طیف گسترده‌ای از مشتریان برای کاربرد های مختلف لوازم خانگی، طیف گسترده‌ای نیز برای مشخصات ظاهری این محصول وجود دارد.
به گفته وی، به عنوان مثال استانداردهای ظاهری برای استفاده ورق رنگی در یخچال بسیار بالاست. این در حالی است که در حین تولید ورق رنگی، عیوب به صورت آنی به وجود می‌آید و ممکن است در ادامه متوقف شده و دوباره به وجود آید. بنابراین بازرسی چشمی‌ و به موقع سراسر محصول برای جلوگیری از تولید محصول معیوب از اهمیت بسزایی برخوردار می باشد.
رئیس کنترل کیفیت ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه تاکید کرد: عملیات بازرسی کیفی شامل بازرسی ورق گالوانیزه تولید شده برای ورق رنگی و حصول اطمینان از کیفیت این نوع ورق برای عملیات رنگ، بازرسی عملیات برش طولی ورق پیش از عملیات رنگ و اطمینان از نداشتن عیوبی نظیر فرورفتگی سطح ورق، موج، خراش و... و در انتها بازرسی پس از عملیات رنگ است. بنابراین بازرسی کیفی در هر یک از مراحل فوق به دلیل ماهیت ورق رنگی مورد استفاده برای لوازم خانگی از اهمیت زیادی برخوردار است. وی در تشریح چگونگی این افزایش کیفیت تصریح کرد: واحد کنترل کیفی نورد سرد شرکت فولاد مبارکه برای اولین بار همزمان با اقدامات اولیه برای تولید محصول ورق رنگی لوازم خانگی در ناحیه نورد سرد، اقدام به ارزیابی نیازهای مشتریان برای این محصول کرد. نصر اصفهانی خاطر نشان کرد: بر این اساس، استانداردها و دستورالعمل‌های کیفی مورد بازنگری قرار گرفت. به همین منظور عملیات بازرسی ورق رنگی لوازم خانگی در خط رنگی با بازرسی ورق ورودی به خط آغاز شده و با بازرسی ورق رنگ شده و تعیین عیوب و منشا بروز آنها ادامه می‌یابد.
به گفته وی، در ادامه شرایط اعمال لمینت بین لایه ها، نحوه پیچش کلاف و سایر موارد کیفی تاثیرگذار مورد بازرسی قرار می‌گیرد. بر این اساس آموزش‌ های لازم برای بازرسی این محصول در کلیه مراحل، متناسب با نیازهای مشتریان و با استفاده از کارشناسان واحد کنترل کیفی نورد سرد، به بازرسان ورق رنگی داده شد.
رئیس کنترل کیفیت ناحیه نورد سرد فولاد مبارکه گفت: همچنین با همکاری ناحیه نورد سرد، پشتیبانی فنی مشتریان، واحدهای فروش و متالورژی و روش‌های تولید، گروه‌ بندی کیفی محصولات لوازم خانگی رنگی نیز با موفقیت انجام و براساس آن میزان حساسیت کیفی برای هر مشتری مشخص شد. به گونه‌ای که درهر گروه الزامات کیفی مشخصی تعریف شده و بر اساس این ویژگی‌ها محصولات طبقه‌ بندی و نیازمندی‌ های کیفی مشتریان برآورده می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب