تولید 1.8 میلیون تن ورق گرم در بهار 99

تولید 1.8 میلیون تن ورق گرم در بهار 99

بر پایه آمار استیل سازان بزرگ در دوره سه ماه نخست امسال، میزان تولید ورق گرم به رقم یک میلیون و ۸۱۳ هزار و ۱۷۰ تن رسید که از این رقم سهم فولاد مبارکه بیش از ۷۴ درصد است. به استناد جداول آماری سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران-ایمیدرو، میزان تولید ورق سرد در بهار ۹۹ به رقم ۳۹۷ هزار و ۸۹۴ تن رسید. همچنین ورق عریض تولیدی فولاد اکسین در فصل بهار امسال برابر با ۲۳۰ هزار و ۷۸۷ تن ثبت گردید.
علاوه بر این، ورق گالوانیزه تولیدی در بهار امسال رقم ۳۱ هزار و ۴۳۲ تن را نشان می‌دهد که  از سوی کارخانه ورق خودرو چهارمحال و بختیاری به بازار مصرف عرضه می‌شود. آمار عملکرد استیل سازان در سال گذشته حاکی از تولید ۹ میلیون و ۹۶۰ هزار تن مقاطع تخت استیل -ورق گرم، سرد و پوشش‌دار- است که در مقایسه با عملکرد سال ۹۷ رشد پنج درصدی را نشان می‌دهد. استیل سازان در سال ۹۷ در بخش مقاطع تخت استیل ۹ میلیون و ۴۵۹ هزار تن تولید داشتند.
آمار انجمن تولید‌کنندگان فولاد ایران، کل تولید ورق گرم در سال ۹۸ را ۸ میلیون و ۲۳۲ هزار تن ثبت کرده که رشد ۴ درصدی را نسبت به رقم ۷ میلیون و ۹۴۳ هزار تن عملکرد سال ۹۷ نشان می‌دهد. ضمن اینکه آمار تولید ورق سرد هم در سال ۹۸ به رقم ۲ میلیون و ۶۲۸ هزار تن رسید و افزایش ۴ درصدی در مقایسه با عملکرد سال ۹۷ با رقم ۲ میلیون و ۵۳۸ هزار تن دارد.

منبع: ایرنا
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب