تحلیل تکنیکال ورق گرم فولادی

تحلیل تکنیکال ورق گرم فولادی

روند کلی قیمت هر تن ورق گرم فولادی در بازار آمریکا، کاهشی برآورد می‌شود. در چهار هفته گذشته قیمت ورق گرم فولادی با چیزی در حدود ۶ درصد کاهش از محدوده ۵۱۱ دلار به محدوده ۴۸۱ دلار رسیده است. در چند هفته آتی قیمت ورق گرم فولادی اهداف قیمتی پایین‌تری مثل محدوده ۴۳۰ دلار را دنبال می‌کند که دو محدوده ممکن است مانع رسیدن به این هدف قیمتی شوند.
محدوده ۴۶۷ و ۴۵۲ دلار را می‌توان به عنوان اعداد مهم حمایتی قیمتی در چند هفته آینده در نظر داشت. در صورتی که قیمت ورق گرم فولادی به هر دلیلی از جمله واکنش به محدوده های حمایتی یا عکس العمل قیمت به حضور در منطقه‌ای که بعد از چند روز کاهش تقریباً متوالی، قیمت به آن می‌رسد تغییر مسیر داد و افزایش قیمت را در پیش گرفت، علاوه بر محدوده‌های مقاومتی ۴۹۰، ۵۰۶ و ۵۱۸ دلار، محدوده خط روند نزولی کوتاه مدت و محدوده خط روند نزولی میان مدت نیز می‌توانند مانع رشد بیشتر قیمت ها شوند.

روند کوتاه مدت، نزولی
در صورت کاهش قیمت ورق گرم فولادی در کوتاه مدت، مهمترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۶۷ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین نشانه نزولی است و ترس‌ها را نسبت به ادامه روند نزولی بیشتر می‌کند. محدوده ۴۶۷ دلار برای تحلیلگران محافظه‌کار حائز اهمیت است و خریداران ریسک‌گریز به این نقطه چشم دوخته‌اند.

روند میان مدت، نزولی
در صورت ادامه روند نزولی قیمت ورق گرم فولادی در میان مدت، مهمترین منطقه‌ای که می‌تواند مانع کاهش بیشتر قیمت‌ها شود، محدوده ۴۵۲ دلار است. شکسته شدن این محدوده به سمت پایین، امید‌ها را برای افزایش قیمت ناامید می‌کند و احتمال کاهش بیشتر قیمت‌ها را بسیار افزایش می‌دهد. قیمت، برای عبور از محدوده ۴۵۲ دلار به سمت پایین با مشکلاتی فراوانی مواجه خواهد شد.

روند بلند مدت، نزولی
روند کاهشی حرکت قیمت ورق فولادی گرم همچنان ادامه دارد و بدون شک در صورت رشد قیمت ها، محدوده خط روند نزولی بلند مدت می‌تواند مقاومت قدرتمندی در مقابل بالا رفتن قیمت ها باشد ولی شکسته شدن این محدوده به سمت بالا حکایت از احتمال تشکیل روند صعودی در بلند‌مدت دارد.

منبع: دنیای اقتصاد
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب