كرونا در بزرگترين توليدكننده مس جهان

كرونا در بزرگترين توليدكننده مس جهان

آمار اتحاديه فدراسيون كارگران مس نشان مي دهد از ۷۱ هزار كارگري كه در شركت دولتي كودلكو مشغول به كار هستند، ۱۹۵۱ نفر به بيماري كوويد ۱۹ مبتلا شده اند. اين شركت مستقر در سانتياگو حاضر نشد آمار كارگران بيمار خود را اعلام كند.

مس_آهن_فولاد_استیل

بر اساس آمار فدراسيون، تا پنج شنبه گذشته معدن ال تنينته در مركز شيلي با ۶۶۴ مورد ابتلا به ويروس كرونا تا پنج شنبه بدترين آمار را داشته و پس از آن معدن چوكيكاماتا در شمال اين كشور با ۴۷۳ مورد قرار دارد. بر مبناي آمار مذكور، نرخ ابتلا در شركت كودلكو به ۲.۷ درصد رشد كرده است. بالدو پروكوريكا، وزير معدن شيلي اظهار كرده كه نرخ ابتلا به ويروس كرونا در صنعت مس حدود يك درصد است.
كودلكو هفته گذشته به شيفت ۱۴ روز كار و ۱۴ روز استراحت در معدن ال تنينته كه بزرگترين و سودآورترين معدن اين شركت است، روي آورد و در معدن چوكيكاماتا تمامي فعاليت ذوب را متوقف كرد در حالي كه پالايش مس در كارخانه اين شركت به ميزان چشمگيري كاهش پيدا كرد كه به معناي ۴۰۰ كارگر كمتر است.
كودلكو به تلاش براي حفاظت كاركنانش از ابتلا به اين بيماري روي آورده كه در شيلي رو به افزايش است و همزمان به توليد مس براي تامين مالي هزينه هاي دولت كه گرفتار شرايط اقتصادي وخيمي شده است، ادامه مي دهد.
بر اساس گزارش بلومبرگ، تاكنون معادن شيلي موفق شده اند توليد را با كاركنان ضروري خود و با تاخير انداختن فعاليتهاي تعميراتي حفظ كنند.
اتحاديه هاي كارگري خواستار تعطيلي تمامي فعاليتهاي چوكيكاماتا به مدت دو هفته براي مهار شيوع كرونا شده اند.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب