تغییر مسیر طلا

تغییر مسیر طلا

به دليل احتمال انتشار آمارهاي مثبت از بخش توليد حوزه يورو، قيمت طلا دیروز شاهد كاهش بود اما نگراني ها از موجب دوم شيوع كرونا موجب حفظ جذابيت بازار طلا براي سرمايه گذاران و مانع از افت بيشتر قيمت ها گردید.

طلا_استیل_بازار فلز

بر همین اساس، قيمت هر اونس طلا دیروز با ۰.۱۷ درصد كاهش به ۱۷۵۱ دلار و ۴۶ سنت رسيد. قيمت هر اونس طلا در معاملات دیروز براي تحويل در ماه آگوست نيز با ۰.۱۸ درصد افت به ۱۷۶۳ دلار و ۲۰ سنت رسيد.
استفن اينز تحليلگر شركت خدمات مالي آكسي كورپ در اين باره گفت: ما شاهد برداشت سود از بازار طلا در آستانه انتشار آمارهاي شاخص مديران خريد حوزه يورو هستيم. آمارهاي مثبت مي تواند موجب كمك به ترميم اقتصادي شود.
اقتصاددانان انتظار دارند همزمان با بازگشايي تدريجي اقتصادهاي ملي، شاخص مديران خريد حوزه يورو از رقم ۳۱.۹ در ماه گذشته به ۴۲.۴ در ماه ژوئن رسيده باشد. آمارهاي بخش توليد آمريكا نيز قرار است منتشر شود.
اما به گفته اينز در هفته ها و ماه هاي آينده شاهد اقدامات محرك اقتصادي بيشتري از سوي بانك هاي مركزي و دولت ها خواهيم بود و اين به نفع بازار فلز زرد خواهد بود.
به دليل كاهش نرخ بهره و اقدامات محرك اقتصادي گسترده بانك هاي مركزي جهان با هدف كاستن از تبعات اقتصادي مخرب شيوع كرونا قيمت طلا از ابتداي امسال تاكنون حدود ۱۵ درصد رشد داشته است.
پس از اظهارات گيج كننده يك مقام ارشد كاخ سفيد در مورد توافق تجاري آمريكا و چين و توئيت حمايتي ترامپ از توافق تجاري، ارزش سهام در بازارهاي آسيايي شاهد نوسان بوده است.
قيمت فلز پالاديوم دیروز با ۰.۶ درصد افت به ۱۹۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسيد. قيمت پلاتين هم نيم درصد افت داشت و به ۸۱۷ دلار و ۷۷ سنت رسيد. نقره هم به تبعيت از ساير فلزات گرانبها با ۰.۶ درصد افت به ۱۷ دلار و ۷۲ سنت رسيد.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب