غلبه بخش فلزات کشور بر موانع سه گانه

غلبه بخش فلزات کشور بر موانع سه گانه

شرکت های زیرمجموعه ایمیدرو در بخش معدن و صنایع معدنی در حالی سه‌ماهه بحران کرونا (اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹) را طی کردند که کشور با تحریم‌های بین‌المللی و تعطیلات از جمله نوروز مواجه بود. به گزارش روابط‌عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، بررسی آماری سه فلز استراتژیک (استیل، مس و آلومینیم) نشان می‌دهد که تولید این محصولات در کشور به‌رغم تعطیلی یا کاهش مدت‌زمان تولید بخش قابل‌توجهی از معادن و کارخانه‌های تولیدکننده محصولات معدنی در جهان، حفظ شده و حتی در برخی موارد، افزایشی بوده است.

رشد ۷ درصدی تولید استیل خام

فولاد_استیل

براساس آمار اعلام شده، شرکت‌های زیرمجموعه و تابعه ایمیدرو از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹، درکل سه میلیون و ۸۹۲ هزار و ۷۸۳ تن استیل خام تولید کردند که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۳ میلیون و ۶۴۷ هزار و ۲۷۱ تن)، ۷ درصد رشد نشان می‌دهد. میزان تولید محصولات استیل شرکت های زیرمجموعه و تابعه ایمیدرو نیز در ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹، در مجموع ۲ میلیون و ۲۴۹ هزار تن بود، این رقم در مدت مشابه سال گذشته، ۲ میلیون و ۲۶۵ هزار تن بود که کاهش ناچیزی نسبت به مدت مشابه سال قبل داشت.

افزایش ۲۲/ ۰ درصدی تولید کنسانتره مس

کنسانتره مس

شرکت ملی صنایع مس، از ابتدای اسفند ۹۸ تا پایان اردیبهشت ۹۹، در مجموع ۶۸ هزار و ۹۸۷ تن کاتد مس و ۲۹۴ هزار و ۶۲۳ تن کنسانتره مس تولید کرد که نسبت به رقم مدت مشابه سال گذشته (۶۹ هزار و ۹۹ تن کاتد مس و ۲۹۳ هزار و ۹۶۰ تن کنسانتره مس)، به‌ترتیب ۱۶/ ۰ درصد کاهش و ۲۲/ ۰ درصد افزایش یافت.

افزایش ۳۴ درصدی تولید شمش آلومینیم

شمش آلومینیم_فولاد_استیل_مس

شرکت‌های زیرمجموعه ایمیدرو، در ماه‌های اسفند ۹۸، فروردین و اردیبهشت ۹۹، در مجموع ۵۸ هزار و ۲۸۱ تن شمش آلومینیم تولید کردند که در مقایسه با آمار مدت مشابه سال گذشته (۴۳ هزار و ۴۰۹ تن)، ۳۴ درصد افزایش نشان می‌دهد. همچنین شرکت آلومینای ایران در این مدت، ۶۰ هزار و ۹۵۵ تن پودرآلومینا تولید کرد که نسبت به آمار مدت مشابه سال گذشته (۵۹ هزار و ۸۴۹ تن)، ۲ درصد رشد نشان می‌دهد.

منبع: دنیای اقتصاد
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب