50 درصد رشد و 50 درصد افت در محصولات منتخب معدنی

50 درصد رشد و 50 درصد افت در محصولات منتخب معدنی

جديدترين آمار منتشر شده از سوي وزارت صمت نشان مي دهد كه از شش محصول منتخب معدني در دو ماهه نخست سال جاري، فولاد خام، شمش آلومينيم و آلومينا ميزان توليدشان نسبت به دو ماهه ابتدايي سال گذشته رشد كرده و اين در حالي است كه محصولات استیل، كنسانتره زغال سنگ و ظروف چيني، ميزان توليدشان كاهش يافته است.
براين اساس، شمش آلومينيم در مدت مذكور با رشد ۳۱.۱ درصدي بيشترين درصد رشد را داشته است. در دو ماهه ابتدايي امسال توليد اين محصول معدني ۵۷ هزار و ۱۰۰ تن بوده است، در حالي كه در مدت مشابه سال گذشته ۴۳ هزار و ۵۰۰ تن شمش آلومينيم توليد شده است.

استیل

پس از آن آلومينا و استیل خام نيز به ترتيب رشد ۷.۲ درصدي و ۳.۹ درصدي داشته اند. در فروردين و ارديبهشت امسال در مجموع ۴۱ هزار و ۷۰۰ تن آلومينا توليد شده كه ميزان توليد اين محصول معدني در مدت مشابه سال گذشته ۳۸ هزار و ۹۰۰ تن بوده است. فولاد خام نيز در دو ماهه اول امسال بيش از چهار ميليون و ۳۸۹ هزار تن توليد شده است كه نسبت به چهار ميليون و ۲۲۴ هزار تن توليد شده در مدت مشابه سال گذشته كمي رشد توليد داشته است.
در مقابل ظروف چيني ۴۲.۵ درصد، كنسانتره زغال سنگ ۱۲ درصد و محصولات استیل ۳.۸ درصد كاهش توليد را نسبت به سال گذشته تجربه كرده اند.
در مدت مذكور سال جاري، ۵۰۰۰ تن محصولات استیل توليد شده است كه نسبت به ۸۶۰۰ تن توليد شده در دو ماهه ابتدايي سال گذشته، ۴۲.۵ درصد افت توليد داشته است.
كنسانتره زغال سنگ نيز با كاهش ۱۲ درصدي از ۲۲۴ هزار و ۷۰۰ تن توليد شده در دو ماهه نخست پارسال، به ۱۹۷ هزار و ۶۰۰ تن در دو ماهه ابتدايي امسال رسيده است.
همچنين در اين مدت توليد محصولات استیل نيز با افت ۳.۸ درصدي همراه بود، در حالي كه در دو ماهه ابتدايي سال گذشته، سه ميليون و ۵۷۶ هزار تن محصول توليد شده بود، در مدت مشابه امسال حدود سه ميليون و ۴۳۹ هزار تن توليد شده است.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب