عرضه ورق در بورس كالا بيشتر مي شود

عرضه ورق در بورس كالا بيشتر مي شود

مديركل صنايع برق، فلزي و لوازم خانگي وزارت صمت گفت: متاسفانه بخشي از ورق تبديلي اسلبي كه در اختيار برخي شركت ها قرار مي گيرد، در حال حاضر در بورس كالا عرضه نمي شود و بايد اين ورق در بورس كالا عرضه شود.

كيوان گردان اظهار داشت: اگر عرضه يك واحد توليدي در سطح بازار كم باشد، حتما قابل بررسي است و آمارهاي ثبت شده وزارت صمت بر اساس خوداظهاري واحدها است و اين آمارها تطبيق مي شود.
وي افزود: بر اساس آمارهاي موجود از ابتداي امسال، در ماشين لباس شويي 152 درصد رشد توليد داشتيم. همچنين توليد تلويزيون 49 درصد رشد و در يخچال فريزر همان رقم توليد سال قبل را رقم زديم. البته در توليد كولر آبي به دليل اينكه بخشي از صادرات اين محصول بر اثر ويروس كرونا دچار مشكل شد، رشد منفي داشتيم.
گردان با تاكيد بر اينكه مديريت و تنظيم بازار ورق هاي استیل با تاكيدات سرپرست وزارت صمت در دستور كار است، اضافه كرد: دو هفته قبل جلسه اضطراري با توجه به حساسيت موضوع در اين زمينه داشتيم و از 13 خرداد ماه ماموريت اصلي موضوع از معاونت امور معادن به معاونت امور صنايع وزارتخانه بعد از چندين سال محول شد.
وي گفت: بر همين اساس و در راستاي دستور معاونت امور صنايع وزارتخانه برنامه ريزي و آناليز مسائل و مشكلات را ارائه داده ايم.
واحدهاي دريافت كننده اسلب، معادل ورق آن را بايد در بورس كالا ارائه كنند
مديركل صنايع برق، فلزي و لوازم خانگي وزارت صمت بيان كرد: مقرر شده است معادل اسلبي كه مجموعه فولاد مباركه در اختيار شركت هاي ديگر مي گذارد، بايد حتما معادل ورق آن را در بورس كالا ارائه كنند.
گردان اضافه كرد: متاسفانه بخشي از ورق تبديلي اسلبي كه در اختيار برخي شركت ها قرار مي گيرد، در حال حاضر در بورس كالا عرضه نمي شود و بايد اين ورق در بورس كالا بيايد. مي خواهيم عرضه ورق را در بورس كالا بالا ببريم و براي اين كار برنامه داريم و آناليزهاي لازم انجام شده است.
مديريت تامين اسلب به خوبي قابل كنترل است
مديركل صنايع برق، فلزي و لوازم خانگي وزارت صمت با تاكيد بر اينكه مديريت تامين اسلب به خوبي قابل كنترل است و با تدابير اتخاذ شده اين بازار ساماندهي و تنظيم مي شود.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب