تمامي اجزاي زنجيره استیل از منافع صادرات بهره مند مي شوند

تمامي اجزاي زنجيره استیل از منافع صادرات بهره مند مي شوند

جلسه كميته سياستگذاري استیل با حضور سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت، معاون امور معادن و صنايع معدني، معاون امور صنايع، سرپرست معاونت بازرگاني داخلي، مديرعامل بورس كالاي ايران، مديران سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان، ايميدرو و مديركل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صنعت، معدن و تجارت برگزار شد.
حسين مدرس خياباني در جلسه كميته استیل با اشاره به ضرورت توجه هر چه بيشتر به صادرات زنجيره استیل در سال ۹۹ گفت: برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمايت همه جانبه از صادرات زنجيره استیل و تقويت تمامي بخش هاي اين زنجيره به منظور افزايش سطح توليد و صادرات است؛ بنابراين هر تصميمي كه از سوي اين وزارتخانه در سال جاري اتخاذ مي شود، بر مبناي اين اصل خواهد بود كه توليد و صادرات استیل كشور خدشه دار نشوند.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: بر اين اساس، تمام تلاش مجموعه سياستگذاران در وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است كه توليد و صادرات زنجيره استیل نسبت به سال ۹۸ روند افزايشي داشته و آن بخشي از صادرات در زنجيره استیل مورد توجه ويژه قرار گيرد كه ارز حاصل از صادرات آن، به چرخه اقتصاد ملي كشور برمي گردد.
وي تصريح كرد: تمامي صادركنندگان در جاي جاي زنجيره توليد استیل، مكلف به بازگشت ارز حاصل از صادرات بوده و در اين رابطه، معاونت امور معادن و صنايع معدني وزارت صنعت، معدن و تجارت در صدور مجوز هاي مرتبط با صادرات، آن دسته از توليدكنندگاني را مورد حمايت قرار مي دهد كه ارز حاصل از صادرات خود را به چرخه اقتصاد كشور برگردانده باشند.
مدرس خياباني بر ضرورت مديريت تقاضاهاي كاذب در بازار استیل تاكيد كرد و گفت: تقاضاها در بخش معدن و صنايع معدني و به خصوص زنجيره توليد استیل بايد واقعي شده و تقاضاي كاذب در بازار استیل حذف گردد؛ ضمن اينكه بازار داخلي استیل در قالب ساز و كار هايي كه در كميته فولاد اتخاذ مي شود، مديريت خواهد شد.
وي اظهار داشت: امسال كشور بيش از هر زمان ديگري، به توليد و صادرات زنجيره استیل و ارز حاصل از صادرات آن نياز داشته و در اين رابطه وزارت صنعت، معدن و تجارت مصمم است تا علاوه بر ساماندهي بازار داخلي استیل، زمينه را براي صادرات هر چه بيشتر محصولات معدني فراهم آورد؛ ضمن اينكه اين چتر حمايتي بر سر توليد و صادرات صنايع پايين دستي استیل نيز گسترانده خواهد شد.
سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنين از اصلاح و بازنگري در سهميه هاي بهين ياب خبر داد و گفت: به موازات مجموعه اقداماتي كه در حوزه ساماندهي عرضه و تقاضا در بازار استیل رخ خواهد داد، سازمان حمايت مصرف كنندگان و توليدكنندگان نيز حلقه هاي نظارتي را بيشتر كرده و گزارش هفتگي انبارهاي كالايي و موجودي كارخانجات را تحت نظارت همه جانبه قرار خواهد داد.
در اين جلسه مقرر شد تا سياستگذاري هاي مرتبط با اصلاح ساز و كار هاي عرضه و تقاضاي استیل در جلسه آينده كميته سياستگذاري استیل كه ظرف روز هاي آينده برگزار خواهد شد، مورد جمع بندي قرار گرفته و ابلاغ شود.

منبع: شاتا
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب