تاثير شيوع ويروس كرونا بر بازار سنگ آهن جهان

تاثير شيوع ويروس كرونا بر بازار سنگ آهن جهان

به نقل از كالا خبر، فيچ سولوشن در جديدترين گزارش خود در مورد تاثير شيوع ويروس كرونا در بازار سنگ آهن اكثر پيش بيني هاي توليد و مصرف مواد معدني را در سال 2020 مورد بازبيني قرار گرفته و هشدارها بيانگر آن است كه وضعيت مشابهي طي هفته هاي آتي ادامه خواهد يافت.

با اين حال، پيش بيني تحليل گران فيچ بيانگر آن است كه قيمت سنگ آهن در سال 2020 در هر تن در سطح 85 دلار باقي مي ماند، چرا كه قيمت ها عليرغم شيوع كوويد – 19 كه منجر به كاهش قيمت ساير فلزات شده در اين بخش همچنان انعطاف پذير باقي مي ماند.

پس از ثبت ميانگين 90.4 دلاري در هر تن در سال 2019، قيمت سنگ آهن در سال گذشته به طور متوسط به 83.5 دلار در هر تن رسيد و اكنون در سطح 81.5 دلار در هر تن رسيده كه البته اين قيمت ها معلق است. فيچ پيش بيني مي كند كه با افزايش توليد استیل در چين، قيمت ها بهبود يابد. اين در حالي است كه تحليل گران اصلاحات نزولي در پيش بيني هاي توليد سنگ آهن را در چند كشور اعلام كرده اند.

فيچ پيش بيني مي كند كه در سال 2020 توليد سنگ آهن در حالي 0.8 درصد افزايش مي يابد كه پيش از شروع سال جديد پيش بيني ها بيانگر افزايش 4.7 درصدي توليد در اين بخش بود. در واقع اعلام محدوديت ها و در مواردي قرنطينه عمومي در بعضي از كشورها به دليل شيوع كوويد – 19 منجر به اين تغييرات در پيش بيني ها شده است.

عرضه سنگ آهن در معادن كانادا، آفريقاي جنوبي، پرو و هند به دليل اعلام تعطيلي سراسري تحت تاثير قرار گرفته، همچنين در استراليا و برزيل تغييرات فصلي تاثيرهايي در اين زمينه داشته است.
در عين حال سنگ آهن داخلي چين، تحت تاثير مسائل لجستيكي باعث افزايش موقت تقاضاي سنگ آهن در بازارهاي ساحلي در اين كشور شده است.در بخش تقاضا، تحليل گران انتظار دارند كه توليد مقتدر فولاد بتواند تقاضاي سنگ آهن و قيمت هاي پشتيباني را حفظ كند.

در تحليل فيچ همچنين آمده است: در بخش Q120 توليد استیل چين، به طور متوسط 3.6 درصد به صورت سالانه افزايش داشته در حالي كه در سال 2019 اين رقم معادل 7.7 درصد بوده و انتظارها حاكي از آن است كه در توليد H220 هم در سال جاري به طور متوسط 5 درصد افزايش سالانه داشته باشيم. گفتني است بر اين اساس تقاضاي استیل Q220 در اروپا كاهش خواهد يافت كه اين مساله خود مي تواند باعث كاهش تقاضاي سنگ آهن شود.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب