سمت و سوي بازار استیل در جهان

سمت و سوي بازار استیل در جهان

۹۰۰ هزار تن ميلگرد در يك هفته گذشته از موجودي انبار چين كم شده در حالي كه افزايش توليد ۷۳۰ هزار تن بود و همچنين ۲۰۰ هزار تن از موجودي كلاف گرم كاهش يافته در حاليكه ۱۳۰ هزار تن توليد افزوده شده است. از طرفي كاهش توليد استیل در برخي كشورهاي شرق آسيا مانند ويتنام تقاضاي صادراتي را نيز بهبود بخشيده است. هر چند استیل سازان چيني در شرايط فعلي واردات را بر صادرات ترجيح مي دهند. چيني ها در خواست خريد بيلت ۳۷۵ دلاري CFR از هند را دارند درحالي كه پيشنهادات كنوني ۳۸۰ تا ۳۸۵ دلار CFR است اما خريداران بالاتر از ۳۷۵ دلار را نمي پذيرند.

بهاي بيلت CIS پيرو بهبود تقاضا افزايش داشت و به ۳۵۲ دلار فوب درياي سياه رسيد. هر چند قيمت فعلي براي چيني ها جذاب نيست اما اوكراين و روسيه ۲۰ هزار تن به جنوب اروپا و ۱۰ هزار تن به شرق آفريقا در قيمت ۳۵۰ تا ۳۵۵ دلار فوب به فروش رساندند.

قراضه وارداتي به تركيه نيز به ۲۴۹ دلار افزايش يافته هر چند كه به علت فشار قيمت ميلگرد صادراتي كه كماكان كمتر از ۴۰۰ دلار فوب تركيه و ۳۸۵ دلار فوب درياي سياه معامله مي شود، خريداران تقاضايي براي قراضه با قيمت هاي بيش از ۲۵۰ دلار را ندارند.

بازار ميلگرد و مفتول CIS بسيار آرام و بدون معامله است. تنها چند محموله تحويل كاميوني به مركز اروپا ارسال شده است و ۳۸۵ دلار فوب به جنوب اروپا صادر شد. تقاضاي بيلت GCC به دنبال قيمت هاي كمتر ۳۳۵ تا ۳۴۰ دلاري فوب است. با اين حال بازار اسلب CIS با افزايش ۱۰ دلاري به ۳۳۵ دلار فوب رسيد و ۱۰۰ هزار تن به چين ۳۶۵ تا ۳۷۰ دلار CFR فروخته شد. هر چند اسلب برزيل نيز در ۳۶۵ تا ۳۷۵ دلار CFR توسط چيني ها خريداري شد.

قيمت ورق كلاف گرم صادراتي چين ۴۰۲ دلار فوب و ۴۲۰ دلار تحويل ويتنام بود.

تركيه نيز اسلب را ۳۳۵ تا ۳۴۰ دلار فوب خريداري نموده و HRC را ۳۹۰ دلار فوب به ايتاليا به فروش رساند كه ۱۰ دلار افزايش هفتگي داشت. در ايتاليا مقاطع تخت فولادي ۴۴۰ تا ۴۶۰ يورو در تن معامله مي شود.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب