قيمت‌گذاري و شيوه عرضه استیل بازنگري مي‌شود

قيمت‌گذاري و شيوه عرضه استیل بازنگري مي‌شود

حسين مدرس خياباني با اشاره به دستور رئيس جمهور مبني بر ضرورت رفع دغدغه توليدكنندگان و صاحبان كارخانه ها براي تامين مواد اوليه گفت: جلسه كميته ساماندهي محصولات فولادي در هفته جاري با حضور توليدكنندگان برگزار خواهد شد تا بتوان در شيوه عرضه محصولات فولادي و تعيين قيمت با فرمول هاي اقتصادي، تجديدنظر لازم صورت گيرد.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: هدف وزارت صنعت، معدن و تجارت آن است كه علاوه بر اينكه مواد اوليه مورد نياز صنايع پايين دستي استیل تامين شود، صادرات نيز به عنوان يكي از دستوركارهاي جدي اين وزارتخانه، مورد حمايت قرار گيرد.

وي تصريح كرد: پيرو سياست هاي جديد وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده نخواهد شد تا استیل نيز به عنوان يك كالاي سرمايه اي مورد معامله قرار گيرد، بلكه با مكانيزم هاي جديدي كه طراحي خواهد شد، تلاش مي شود تا محصولات فولادي به دست مصرف كنندگان واقعي و صنايع پايين دستي آن هم بر اساس نيازهاي واقعي آنها برسد.

به گفته مدرس خياباني، در واقع، سياست وزارت صنعت، معدن و تجارت عدم معطلي صنايع پايين دستي و توليدكنندگان در دسترسي به مواد اوليه خود است و اين سياست را با مكانيزم هاي صحيح و به روش هاي مختلف عملياتي خواهد كرد.

وي گفت: بنا بر اين است كه ضمن افزايش توليد استیل در كشور، برنامه افزايش صادرات محصولات استیل نيز در سال 99 با قوت و قدرت بيشتري نسبت به سال 98 پيش رود و در اين حوزه، وزارت صنعت، معدن و تجارت از هيچ كمكي به توليدكنندگان و صادركنندگان دريغ نخواهد كرد.

مدرس خياباني افزود: كميته تخصصي محصولات استیل در هفته پيش روي نسبت به بازنگري مجدد سياست ها و ابلاغ تكاليف مرتبط با حوزه تامين و توزيع اين محصولات اقدام خواهد كرد؛ ضمن اينكه تاكيد بر اين است كه در سال جهش توليد، علاوه بر اينكه توليد و صادرات استیل مطابق با هدفگذاري هاي انجام شده با رشد مواجه شود، بلكه صنايع پايين دستي نيز كه اجزاي اثرگذار در دستيابي به جهش توليد هستند نيز به موقع، مواد اوليه خود را تامين نمايند.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب