حباب قيمتي بازار آهن را بهم ريخت

حباب قيمتي بازار آهن را بهم ريخت

حميد رضا رستگارپور در گفت وگويي از افزايش ۵۰۰ توماني قيمت هر كيلوگرم آهن در بازار خبر داد و اظهار كرد: ابطال برخي از معاملات در بورس و همچنين تاثيرات رواني افزايش قيمت ساير بازار ها بر بازار آهن است.

رييس اتحاديه فروشندگان آهن با بيان اينكه شرايط در بازار به گونه اي شده كه هر قيمتي تعيين شود خريدار وجود دارد، افزود: عطش تقاضا در بازار استیل زياد شده و خريدار زيادي وجود دارد.

وي گفت: افزايش قيمت در بازار استیل بر اساس مصرف نيست و كمبودي وجود ندارد و همانند برخي ديگر از بازارها، تقاضاي كاذب به وجود آمده است.

رستگارپور بيان كرد: البته برخي از توليدكنندگان نيز محصولات خود را خارج از شبكه توزيع به واسطه ها عرضه مي كنند و توسط دلالان با قيمت بالاتر در بازار توزيع مي شود.

رييس اتحاديه فروشندگان آهن با بيان اينكه نظام توزيع با مشكل مواجه است و نياز به اصلاح دارد، تصريح كرد: اتحاديه آمادگي خود را براي تنظيم بازار به ارگان هاي مربوطه اعلام كرده و اين توانمندي وجود دارد كه بازار را متعادل كنيم البته در صورتي كه توزيع از مرجع اتحاديه صورت گيرد.

وي با بيان اينكه طي ۱۰ روز اخير قيمت هر كيلوگرم ميلگرد به ۷ هزار تومان و آهن به ۸ هزار تومان رسيده است و شاهد افزايش ۵۰۰ توماني در هر كيلوگرم بوديم، تاكيد كرد: اين افزايش قيمت غيرواقعي كاذب و حباب است.

رستگارپور گفت: ميزان توليد كشور بيش از مصرف است و اصلا كمبودي در اين زمينه نداريم كه جاي نگراني وجود داشته باشد.

رييس اتحاديه فروشندگان آهن بايد جلوي رانت و دلالاني كه به بازار وارد مي شوند گرفته شود، خاطرنشان كرد: بسياري از اعضاي اتحاديه به سختي سرمايه خود را حفظ مي كنند و به سود قانوني خود رضايت دارند و همانند دلالان به فكر احتكار نيستند.

منبع: دنیای معدن

 

 

ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب