بي نيازي كشور از واردات پروفيل و ورق آلومينيوم

بي نيازي كشور از واردات پروفيل و ورق آلومينيوم

احسان بخشي، مدير فني و بازرگاني مجتمع آلومينيوم البرز گفت: دو سال قبل به دليل تحريم ها، واردات نوعي ورق آلومينيوم خاص با مقاومت ويژه در برابر سايش و خوردگي به كشور متوقف گردید. پروفيل ها و ورق هايي كه فناوري توليد آنها در اختيار تنها سه كشور از جمله هلند بود كه به دليل تحريم ها اين نوع ورق و پروفيل به كشور وارد نشد. به سفارش يكي از مشتريان، ما كار روي توسعه فناوري توليد اين نوع ورق و پروفيل ها با سطوح منحصر به فرد را آغاز كرديم كه به ياري خداوند با پشتوانه دانش فني و ۳۸ سال تجربه در اين صنعت، پس از يك سال تحقيق و توسعه، موفق به كسب فناوري توليد پروفيل آلومينيوم با پوشش آنودايز نانو ساختار براي اولين بار در خاورميانه با مقاومت ويژه در برابر سايش و خوردگي شديم.

عضو هيئت مديره مجتمع آلومينيوم البرز افزود: در حال حاضر 5000 تن در سال از اين نوع آلومينيوم توليد و به بازار عرضه مي كنيم كه به دنبال افزايش ظرفيت توليد هستيم كه اگر سرمايه گذاري ها و حمايت هاي مالي صورت گيرد، برنامه داريم ظرفيت توليد 3 تا 5 برابر افزايش يابد. با توجه به نياز بازار داخل و فرصت هاي صادراتي اين محصول، توسعه خطوط توليد ضروري می باشد.

بخشي راهبرد اين شركت در فروش اين ورق و پروفيل هاي خاص را B۲B معرفي كرد و افزود: مشتريان ما شركت ها و برند هاي مطرح داخلي و خارجي توليدكننده در صنايع فناوري محور و كيفيت محور مختلفي نظير تجهيزات پزشكي و بيمارستاني، هوافضا، الكترونيك، لوازم خانگي، خودرو و حمل و نقل، دكوراسيون، ساختماني هستند.

مديرفني و بازرگاني مجتمع آلومينيوم البرز درباره ساز و كار اين فناوري ادامه داد: در اين روش ما توسط غوطه وري پروفيل و ورق در محلول الكتروليت منحصر به فرد و افزودن مواد خاص و اعمال انواع پارامتر الكتروشيميايي ويژه، يك لايه سراميكي خاص روي سطح پروفيل و ورق ايجاد مي كنيم. اين لايه سراميكي از جنس اكسيد آلومينيوم بوده كه به صورت نانولوله هاي Al۲O۳ روي سطح آلومينيوم تشكيل مي شوند. در واقع ما ضمن لايه برداري از روي سطح آلومينيوم يك لايه سراميكي به روش اتصال كامپوزيتي روي آن ايجاد مي كنيم كه مقاومت ويژه ي بالايي در برابر خوردگي، سايش و ديگر خواص متمايزي دارد.

به اعتقاد مشتريان آلومينيوم البرز، اين ورق و پروفيل ها از نمونه هاي وارداتي كيفيت بالاتري داشته و در حال حاضر محصولاتي كه با اين پروفيل ها توسط مشتريان مجتمع آلومينيوم البرز توليد مي شوند، پيوسته به كشور هاي مختلف از جمله سوئد صادر مي شوند.

منبع: دنیای معدن
 


ارسال نظر درباره این موضوع


مطالب مرتبط

آخرین مطالب